خبرگزاری کار ایران

ورزشکاران صداقت داشته باشند؛

توکلی: بحثاعتماد به ورزشکاران را کنار خواهم گذاشت / در مقاطع‌مختلف تست دوپینگ می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۰۲

از خود ورزشکاران هم می‌خواهیم صداقت داشته باشد تا با توجه به افزایش مدت محرومیت دوپینگ از ۲ سال به ۴ سال، خدای نکرده اتفاقی نیفتد که مسیر زندگی آنها به طور کلی تغییر پیدا کند.

سرمربی تیم‌های وزنه برداری نوجوانان و جوانان پس از اعلام فهرست جدید نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم جوانان گفت: هدف‌اصلی ما ساختن پشتوانه‌هایی قدرتمند برای تیم ملی وزنه‌برداری برای بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروست.

به گزارش ایلنا، دور جدید تمرینات تیم وزنه‌برداری جوانان برای حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان، از روز چهارشنبه با حضور ۱۵ نفر آغاز خواهد شد.

حسین توکلی درباره این اردو ونفرات دعوت شده گفت: این ۱۵ نفرات بدون شک تمام بضاعت وزنه‌برداری ایران در رده سنی جوانان نیست. ما نفرات شایسته‌ای را داشتیم که در مسابقات‌قهرمانی کشور روی سکو ایستادند، اما به لحاظ سن میلادی، شرایط حضور در رقابت‌های جهانی سال‌آینده را نداشتند. عملکرد برخی دیگر از وزنه‌برداران را هم شخصا زیر نظر دارم تا اگر شایستگی حضور در اردوی تیم ملی را داشتند در مقاطع بعدی به اردو دعوت شوند. در عین حال از روسای هیات های وزنه برداری هم درخواست کرده ایم اگر نفراتی هستند که رکوردهای خوبی دارند، به فدراسیون معرفی کنند تا آنها نیز شانس حضور در اردو را پیدا کنند.

سرمربی تیم وزنه برداری جوانان در باره شرایط حاکم بر اردو و تفاوت‌های آن نسبت به اردوهای قبلی، با توجه به اتفاقاتی که منجر به دوپینگ ۴ وزنه‌بردار نوجوان شد هم اینگونه توضیح داد: بدون‌شک دیگر بحثاعتماد به ورزشکاران را کنار خواهم گذاشت و کار را بر اساس منطق پیش می‌بریم. در عین حال با فدراسیون‌پزشکی هم ارتباط نزدیک‌تری خواهیم داشت و در مقاطع مختلف از اردونشینان تست دوپینگ خواهیم گرفت. البته از خود ورزشکاران هم می‌خواهیم صداقت داشته باشد تا با توجه به افزایش مدت محرومیت دوپینگ از ۲ سال به ۴ سال، خدای نکرده اتفاقی نیفتد که مسیر زندگی آنها به طور کلی تغییر پیدا کند.

توکلی درباره برنامه اردوهای تمرینی تیم وزنه‌برداری جوانان با توجه به فرصت ۶ ماهه تا آغاز رقابت‌های جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال‌حاضر اردوی‌سنگینی برای تیم ملی بزرگسالان نداریم، هدف ما این است که بحثپشتوانه‌سازی را به جد پیگیری می‌کنیم. به همین خاطر اردوهای رده‌سنی نوجوانان و جوانان را به صورت مستمر و در در مقاطع ۲۰ روزه برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه دورنمایی برای تیم ملی وزنه برداری نوجوانان متصور است نیز گفت: دورنمایی که من برای این تیم به تصویر کشیده‌ام، این است که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم یک پشتوانه خوب برای تیم ملی بزرگسالان د اشته باشیم. بعد از المپیک ریودوژانیرو یک عده از ستاره‌ها از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد و نفرات این تیم فعلی جوانان هستند که باید جایگزین آنها شوند. در ضمن خیلی از کسانی که قهرمان‌جهان شدند در رده‌سنی جوانان بودند و جوانان ما با اگر می‌خواهند آینده‌ای درخشان داشته باشند باید از فرصت حضور در اردوی تیم‌ملی استفاده کنند. آنها حتی می‌توانند در رقابت‌های جهانی سال آینده بزرگسالان هم در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند. فقط کافی است با جدیت تمرین کنند و توانمندی‌های خود را دست کم نگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز