خبرگزاری کار ایران

به کشور ضربه زدند تا من نباشم؛

مرادی: شنا را به ویرانه تبدیل کردند / تعلیق فدراسیون‌قایقرانی به تاریخ پیوست

کد خبر : ۲۳۳۹۵۰

یک روز به مردم خواهم گفت در شنا چه اتفاقاتی افتاد و چه بلاهایی بر سر این رشته آوردند. این را خواهم گفت که با سیاه‌نمایی و تبلیغات‌منفی، گذشته درخشان شنا را تیره و تار نشان دادند.

دبیرکل فدراسیون قایقرانی گفت: تا کسب مدال در المپیک فاصله داریم، اما ناامید هم نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پیشین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که مدتی است به عنوان دبیرکل فدراسیون قایقرانی انتخاب شده، در جریان بازی های آسیایی اینچئون، به عنوان نایب رئیس روئینگ آسیا انتخاب شد.

وی درگفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا، در مورد وضعیت کنونی فدراسیون قایقرانی و همچنین شرایط فدراسیون شنا، به سئوالات مطرح شده چنین پاسخ داد:

عضوی از خانواده شنا و واترپلو هستم، اما…
سال ها پس از پیروزی انقلاب، قایقرانی یکی از رشته های تحت پوشش فدراسیون شنا بود و تحت عنوان فدراسیون ورزش های آبی فعالیت می کرد که البته بعدها، فدراسیون مستقل قایقرانی تاسیس شد. سوابق قهرمانی و همچنین مدیریتی بنده در شنا و واترپلو بوده است. اما پیشینه مدیریتی ام، به سطح کلان ورزش کشور مربوط است. از این رو این طور هم نبوده که تمامی انرژی بنده مصروف و معطوف به شنا باشد.

برخی از خانواده ورزش نبودند، اما منشاء خدمات شدند
یک بخش از حضور در سطح کلان ورزش کشور، مدیریت است و بخش دیگر آن برنامه ریزی. در همین فدراسیون قایقرانی، کسانی بودند که از خانواده ورزش نبودند، اما منشاء خدمات فراوانی شدند.

بنده ابلاغم را از شخص وزیر گرفتم
تام الاختیار بودن بنده صحت ندارد. من از شخص دکتر گودرزی، ابلاغم را گرفتم و در آن چنین کلمه ای به کار برده نشده است. مسئولیت های دبیر، طبق اساسنامه است و این را قانون مشخص کرده است.

رئیس فدراسیون با ورزش بیگانه نیست
آقای امینی با ورزش بیگانه نیست. ایشان سال های متمادی در فدراسیون مسئولیت های مختلفی از جمله دبیری را برعهده داشتند.

از نتایج اینچئون راضی هستیم، قانع نیستیم
از مجموع ۵۷ مدال کاروان کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون، ۹ مدال توسط قایقرانان در رشته های آب های آرام و روئینگ به دست آمد که آمار قابل توجهی است. از این رو باید گفت فدراسیون عملکرد خوبی داشت و نسبت به دوره گذشته بازی های آسیایی در سال ۲۰۱۰، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت. البته این را نیز باید در نظر داشت که ظرفیت قایقرانی بیش از اینهاست. به همین جهت، باید گفت از نتایج اینچئون راضی هستیم، اما قانع نیستیم.

زحمات مدیران قبلی فدراسیون را نباید نادیده گرفت
تمامی خانواده قایقرانی همت کردند تا ملی‌پوشان کشورمان بدون تنش و براساس برنامه‌ریزی قبلی، با روحیه بالا در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. بنابراین بی‌انصافی است اگر تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته را نادیده بگیریم.

روسای فدراسیون‌های آسیایی به سوابقم رأی دادند
در جریان بازی‌های اینچئون، انتخابات‌ رئیس و نواب رئیس فدراسیون‌ آسیا برگزار شد. در روز اول‌کنگره، بحثاصلاح‌اساسنامه مطرح شد که بنده به عنوان تنها ایرانی حاضر در این اجلاس، سخنرانی کردم. روز دوم، به انتخابات اختصاص داشت و با توجه به اینکه قبلا سوابقم را برای اعضای‌مجمع ارسال کرده بودم، تمامی روسای فدراسیون‌های کشورهای آسیایی به من رأی دادند.

خطر تعلیق فدراسیون‌ قایقرانی ایران را تهدید نمی‌کند
بحثتعلیق دیگر به تاریخ پیوست. البته نمی‌خواهم این موضوع را دوباره باز کنم و بگویم از کجا شروع شد. در انتخابات اخیر در اینچئون، با رولاند رئیس فرانسوی و مت اسمیت دبیرکل آمریکایی فدراسیون‌جهانی، جلساتی را برگزار کردم که آنها به صراحت گفتند منشاء این مشکلات، از داخل‌ایران بوده است. آنها همچنین بابت مسائلی که در این ۲ سال برای فدراسیون کشورمان اتفاق افتاد، رسما از ایران عذرخواهی کردند. از سوی دیگر، چندی قبل، رئیس فدراسیون کشورمان، جلساتی در لهستان با " پرو روتا " رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی آب‌های آرام برگزار کرد که نهایتا، به حل سوء‌تفاهم‌های موجود انجامید. پس دیگر مشکلی به نام تعلیق فدراسیون کشورمان را تهدید نخواهد کرد.

برای دنیامالی حکمی زده نشده
صدور حکمی با عنوان مشاور ارشد وزیر ورزش در امور قایقرانی برای احمد دنیامالی به هیچ عنوان صحت ندارد.

در روئینگ و در آب‌های آرام ۲ یا ۳ سهمیه می‌گیریم
با توجه به اینکه قایقرانی رشته‌ متنوعی است، ما برنامه‌های خود را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کرده‌ایم. خوب است بدانید قدمت رشته روئینگ به ۱۸۵ سال قبل بازمی‌گردد. ضمن اینکه در اولین دوره المپیک‌نوین نیز حضور داشته است. از سوی دیگر، قایقرانی مدال‌های زیادی دارد. مثلا در همین روئینگ می‌توان ۱۴ مدال کسب کرد. در مورد اینکه چند سهمیه می‌گیریم، اساسا پیش‌بینی در ورزش، کار سختی است. با این حال فکر می‌کنم در روئینگ حداقل ۲ سهمیه و در آب‌های آرام ۲ یا ۳ سهمیه به دست آوریم.

تا کسب مدال در المپیک فاصله داریم، اما…
همان‌طور که گفتم پیش‌بینی در ورزش کار درستی نیست. باید قبول کرد تا کسب‌مدال در المپیک فاصله داریم، اما ناامید هم نیستیم.

با مساعدت وزیر ۱۰۰ قایق خریداری شد
اخیرا وزیر ورزش در بازدیدی که از فدراسیون داشتند، قول مساعد دادند ۱۰۰ قایق خریداری شده و در سطح کشور توزیع شود که این کار اجرایی هم شد. یکی از برنامه‌های فدراسیون، ایجاد پایگاه‌های قهرمانی است که برای این کار، به قایق نیاز داریم. در این راستا و برای استانداردسازی قایق‌ها، به تازگی تفاهم نامه‌ای با پژوهشکده دانشگاه صنعتی شریف امضا کردیم که البته اجرای آن زمان‌بر است، اما مهم این است که این کار باید انجام می‌شد که شد.

میزبانی کاپ ۲ آسیا را از ایران می‌گیرند
برای تهیه قایق‌های خارجی، این تقاضا را از وزارت‌ورزش داریم که مساعدت‌های لازم را انجام دهند، چراکه کشورمان سال آینده، میزبان مسابقات کاپ ۲ آسیاست که در صورت فراهم نشدن قایق‌ها و سایر تجهیزات، امکان دارد فدراسیون‌آسیایی، میزبانی این رقابت‌ها را از ایران بگیرد.

شنا تمام زندگی من است
در حال حاضر با شنا کاری ندارم. هرچند تمام عشق و زندگی من است.

یک روز واقعیت‌های شنا را به مردم می‌گویم
در مورد شنا اظهارنظر نمی‌کنم، چون نمی‌خواهم درخصوص وضعیتی که شنا به آن مبتلا شده، صحبت کنم. البته یک روز به مردم خواهم گفت در شنا چه اتفاقاتی افتاد و چه بلاهایی بر سر این رشته آوردند. این را خواهم گفت که با سیاه نمایی و تبلیغات‌منفی، گذشته درخشان شنا را تیره و تار نشان دادند. هرچند زمان نشان داد آنها در اجرای پروژه‌های خود اشتباه کردند و شکست خوردند.

دولت قبل و سعیدلو شنا را ویران کردند
سرچشمه تمامی اتفاقات ناگوار و بلاهایی که بر سر شنا آمد، به دولت قبل و رئیس‌وقت سازمان تربیت بدنی بازمی‌گردد.

بابت اعزام‌نشدن واترپلو به اینچئون، تاسف خوردم
از اینکه تیم واترپلو به بازی‌های آسیایی اینچئون کره اعزام نشد، واقعا تاسف خوردم، چراکه تیم شایسته‌ای داشتیم. به هر حال فدراسیون باید در این باره پاسخگو باشد.

سعیدلو شنا را با خاک یکسان کرد
بنده درمقام مقایسه این حرف را می‌زنم. ما در واترپلوی بازی‌های‌آسیایی دوحه با قزاقستان که قهرمان بلامنازع آسیا بود، ۱۰ – ۱۰ مساوی کردیم در حالیکه در گذشته، با نتایج ۱۸ – یک و یا ۲۰ – یک مقابل این تیم شکست می‌خوردیم. درهمان بازی‌های‌آسیایی دوحه، تیم واترپلوی کشورمان چهارم شد که البته شایسته کسب مدال‌برنز بود. از سوی دیگر ما در نوجوانان، جوانان و همچنین باشگاه‌های آسیا، قهرمان بلامنازع قاره بودیم. این نتایج نشان می داد کارهای زیربنایی در واترپلو انجام شده بود. در شنا هم برای اولین‌بار در تاریخ شنای ایران، سهمیه‌المپیک گرفتیم. در بازی‌های‌آسیایی دوحه در سال ۲۰۰۶، شناگران کشورمان در ۵ ماده به فینال رسیدند، آن هم در شرایطی که در گذشته حتی در سطح‌آسیا نیز عناوین چندانی نداشتیم. اما متاسفانه آنچه ما ساخته بودیم، به لطف رئیس‌وقت سازمان تربیت‌بدنی با خاک یکسان شد.

برخی‌افراد باعثشدند کنفدراسیون‌شنای‌آسیا از تهران به مسقط منتقل شود
متاسفانه دیگر پست دبیرکلی کنفدراسیون‌شنای آسیا به ایران داده نخواهد شد. تاسف‌بار است عده‌ای در داخل کشور با جهالت فکر می‌کردند برای ضربه‌زدن به وحید مرادی باید پست دبیرکلی کنفدراسیون‌شنا را از من بگیرند. برای آنها دشمنی و برخورد حذفی با افراد و به‌ویژه بنده، آنقدر مهم بود که حتی حاضر شدند ایران را فدای منافع‌ شخصی خود کنند. ۹ سال مقر کنفدراسیون‌شنای‌آسیا در تهران قرار داشت و من هم دبیرکل این کنفدراسیون بودم، اما برخی‌افراد با جهالت‌های‌خود باعثشدند یک چینی به جای من بیاید و مقر کنفدراسیون نیز از تهران به مسقط منتقل شود.

در دفتر علی آبادی تصمیم گرفتند من دبیرکل کمیته‌ملی‌المپیک نشوم
در انتخابات کمیته ملی المپیک، چه دوست و چه دشمن، اذعان داشتند تنها کسی که می‌تواند دبیرکل کمیته ملی المپیک شود، بنده هستم اما متاسفانه در رقابت، معمولا اخلاق قربانی می‌شود. در روز برگزاری انتخابات در دفتر علی آبادی، تصمیماتی گرفته شد که من و یکسری دوستان، کنار گذاشته شدیم. البته من هیچ‌گاه بابت این‌اتفاقات گله‌ای ندارم، چون مردم بهترین قاضی هستند.

به فکر بازگشت به فدراسیون‌شنا نیستم
برخی گفته و می‌گویند وحید مرادی می‌خواهد از فدراسیون‌ قایقرانی به فدراسیون‌ شنا بازگردد؛ بنده قویا این صحبت را تکذیب می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز