خبرگزاری کار ایران

در نشست با مسئولان کمیته المپیک؛

برنامه های فدراسیون دوومیدانی برای ریو بررسی شد / داوری: کسب سهمیه هم فرصت هم تهدید

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۹۳

شرایط در ماه های اخیر به قدری سخت بود که امروز نمی دانیم به کسب سهمیه توسط ملی پوشان مان به عنوان یک فرصت بنگریم یا آن را تهدیدی برای پایان رقابت های المپیک به حساب آوریم.

مسئولان کمیته ملی المپیک در نشست با رئیس و اعضای کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی در خصوص برنامه ها و اردوی های تدارکاتی المپیک ۲۰۱۶ ریو به بحثو تبادل نظر پرداختند و بر حمایت از برنامه های تدارکاتی فدراسیون تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور کیومرثهاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی و اعضای کمیته فنی این فدراسیون برگزار شد، رویدادهای انتخابی المپیک و برنامه های آماده‌سازی ملی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به در پیش بودن المپیک ۲۰۱۶ تصمیم گرفتیم تا از نزدیک با اعضای فنی و مسئولان فدراسیون به بحثو تبادل نظر بنشینیم تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت بتوانیم ورزشکاران المپیکی و فدراسیون را یاری کنیم.

کیومرثهاشمی با اشاره به اینکه تاکنون بودجه سال آینده تعیین نشده افزود: بنابر این صحبتی در رابطه با مسائل مالی نمی کنیم و صرفا برای شنیدن مشکلات، خواسته ها و شناسایی موانع پیشروی ورزشکاران برای حضور در المپیک اینجا جمع شدیم تا با تمام توان فدراسیون را در رسیدن به بهترین نتایج یاری کنیم.

وی پس از شنیدن صحبت های اعضای کمیته فنی و مسئولان فدراسیون دوومیدانی با تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای متمرکز در دوومیدانی شرایط بهتری را فراهم ساخته، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا بخش اعظمی از خواسته ها و نیاز های فدراسیون دوومیدانی از جمله حضور مربی خارجی و ویزای شینگن را برای ورزشکاران برآورده شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص مشکلات تیم های دوومیدانی نوجوانان و جوانان نیز گفت: نسبت به پشتوانه سازی بی‌تفاوت نیستم و فدراسیون را در مهیا ساختن نسل بعدی قهرمانان یاری خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص کسب سهمیه توسط ملی پوشان دوومیدانی، اظهار داشت: کسب سهمیه توسط ورزشکاران کشورمان در جایگاه خود مایه افتخار است و قطعا باید به این مسئله به چشم فرصت نگاه کرد تا بتوانیم ضمن کسب سهمیه، حضور پررنگی در میدان پر اهمیت المپیک داشته باشیم.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز تلاش های رئیس فدراسیون را بسیار مجدانه و خالصانه دانست و گفت: ملی پوشان باید قدردان این کوشش ها باشند و حمایت های صورت گرفته را به دست فراموشی نسپارند.

در آغاز جلسه اعضای کمیته فنی و نایب رئیس بانوان از مشکلات و موانع موجود در دوومیدانی سخن گفتند و اشاره داشتند که برای حضور هر چه بهتر در المپیک ۲۰۱۶ و پیش از آن کسب سهمیه نیازمند یاری کمیته ملی المپیک برای رفع مشکلاتی چون استفاده از مربی خارجی، به روز کردن دانش مربیان داخلی، کسب ویزای شینگن برای ورزشکاران، حضور در مسابقات تدارکاتی و اردوهای برون مرزی و پذیرفتن میزبانی توسط ایران هستند.

در ادامه این نشست افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: سعی کردیم پس از بازی های آسیایی اینچئون نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با برگزاری اردوهای متمرکز زیر نظر کمیته فنی نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسب سهمیه توسط ملی پوشان کار دشواری است اما دور از دسترس نیست، اذعان داشت: کسب سهمیه المپیک هر چند بسیار دشوار است و در بعضی مواد رکوردهای ملی ما با رکوردهای ورودی فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که دست از تلاش برداریم و از ملی پوشان خود برای کسب این مهم حمایت نکنیم.

داوری ادامه داد: شرایط در ماه های اخیر به قدری سخت بود که امروز نمی دانیم به کسب سهمیه توسط ملی پوشان مان به عنوان یک فرصت بنگریم یا آن را تهدیدی برای پایان رقابت های المپیک به حساب آوریم.

وی گفت: می کوشیم تا با حمایت های همیشگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، کاستی ها را یکی پس از دیگری بر طرف کنیم و در راه اعتلای دوومیدانی گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز