خبرگزاری کار ایران

همه فدراسیون‌ها ضمانت می‌گیرند؛

زارعی: شرط گذاشته‌ایم تا کسی پناهنده نشود / پول خوشگذرانی ورزشکار را نباید فدراسیون بدهد!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۲۸

فلان ورزشکار برای حضور در یک تورنمنت بین‌المللی باید خرج خودش را بدهد. فدراسیون که نمی‌تواند برای خوشگذرانی یک ورزشکار هزینه کند!

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: گرفتن ضمانت‌نامه از ورزشکاران به این دلیل است که نمی‌خواهیم کسی پناهنده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئولان فدراسیون کوهنوردی برای اعزام ملی‌پوشان این فدراسیون، شروطی را مقرر کرده‌اند که از جمله آنها ارائه چک ۱۰۰ میلیون تومانی، ارائه سند خانه یا ملک به عنوان ضمانت و همچنین تعهدنامه محضری مبنی بر اینکه خود ورزشکار می‌بایست تمامی هزینه‌های سفر به خارج از کشور را شخصا بپردازد.

رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این خصوص تصریح کرد: پیش از این حراست وزارت ورزش، یکسری تعهدات را از ورزشکاران می گرفت، اما بعد از اینکه چند ورزشکار رشته‌های مختلف به کشور بازنگشتند، ما تصمیم گرفتیم ضمانت نامه‌های دیگری را از ملی پوشان کشورمان بگیریم.

وی افزود: قبلا ۴ کوهنورد خانم و آقا که تحت عنوان تیم انجمن کوهنوردی به فرانسه و آمریکا رفته بودند، به کشور بازنگشتند که بعد از این اتفاقات، تصمیم گرفتیم ضمانت نامه های بیشتری را از ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی بگیریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: البته این ضمانت‌ها موضوع جدیدی نیست و از دهه ۶۰ در ورزش کشور وجود داشته است. خود من هم زمانی که عضو تیم ملی بودم، ضمانت هایی را به مسئولان فدراسیون می دادم.

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که چک ۱۰۰ میلیونی باید در وجه حامل باشد، اظهار داشت: چک ضمانت باید هم حامل باشد. این هم به دلیل این است که ورزشکار فکر ماندن در کشور دیگر را نکند.

وی همچنین درخصوص ارائه سند محضری برای خانم‌ها، گفت: این هم درست است. شرایط فدراسیون این‌گونه است و همه باید به آن گردن نهند، چون برای من به عنوان رئیس فدراسیون، اعتبار خودم و فدراسیونم و همچنین ارزش‌های کشورم بر هر چیز دیگر ارجحیت دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در پایان در مورد اینکه ورزشکاران این فدراسیون باید تعهد محضری ارائه دهند مبنی بر اینکه کلیه هزینه‌های اعزام را شخصا می‌پردازند، یادآور شد: فلان ورزشکار برای حضور در یک تورنمنت بین المللی باید هم خودش خرج خودش را بدهد. فدراسیون که نمی‌تواند برای خوشگذرانی یک ورزشکار هزینه کند!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز