خبرگزاری کار ایران

هاشمی در مشهد مطرح کرد؛

کاهش هیأت‌های ورزشی و سرمایه‌گذاری بر روی رشته‌های مدال‌آور

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۵۴۸

بحثکمبود اعتبارات و مصائب‌مدیریت و هدایت تمام رشته‌های ورزشی به سمت مؤفقیت مبحثی تکراری است!

رییس کمیته ملی المپیک ایران در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی کشور بر ضرورت غربالگری ظرفیت‌های بالای ورزش استان و تمرکز بر رشته‌های باشانس مؤفقیت بیشتر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کیومرثهاشمی با اشاره به استعدادهای بسیار زیاد ورزشی در استان خراسان رضوی، ظرفیت بالای مدال‌آوری و کسب افتخارات بین‌المللی برای کشور توسط ورزشکاران استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بحثکمبود اعتبارات و مصائب‌مدیریت و هدایت تمام رشته‌های ورزشی به سمت مؤفقیت مبحثی تکراری است و با توجه به توان محدود دولت و وزارت‌خانه در پشتیبانی و راهبری فدراسیون‌ها و هیأت‌ها، لازم است جهت پیشرفت سریع تر و مطمئن‌تر ورزش در بعد قهرمانی نگرشی جدید در مدیریت ورزش حاکم شود که بر مبنای آن به سمت کاهش رشته‌ها و هیأت‌ها و توجه بیشتر بر هیأت‌های مهم‌تر و با شانس بیشتر برای کسب مدال حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار هیأت‌ورزشی در کل کشور وجود دارد که برخی از آنها تنها یک اسم بوده و با کمترین آمار ورزشکار مواجه‌اند و در مقابل بسیاری از هیأت‌ها وجود دارند که مثلاً در استان خراسان‌رضوی چندین هزار ورزشکار را تحت پوشش دارند، اما انتظار می‌رود در نگاه کلی مدیران جهت توزیع امکانات و اعتبارات تمام هیأت‌ها به یک چشم دیده شوند که به نظرم توقع نابجایی است. آنچه که راه‌گشا می‌نماید به گمان من آن‌است که استان‌هایی همچون خراسان‌رضوی که از گذشته تاکنون در رشته‌های مختلف‌ورزشی حضور تأثیرگذار در زمین‌های بین‌المللی داشته و افتخارات چشمگیری برای کشور کسب کرده‌اند به این سمت و سو بروند که رشته‌های مهم‌تر را رصد کرده و با کاهش هیأت‌ها و رشته‌ها به رشته‌های معتبرتر بر روی رشته‌هایی که شانس مدال‌آوری بالایی داشته و درگذشته خود را ثابت کرده‌اند تمرکز و توان بیشتری قرار دهند. در این مسیر اجرای طرح آمایش سرزمینی، انتخاب رشته‌های مستعد و سوق دادن ارزیابی قهرمانی به سمت آنها حرکتی ضروری است. استان خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در بحثقهرمانی دارد که باید ورزشکاران و قهرمانان برتر که تعدادشان چندان زیاد نیست مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص برگزاری بازی‌های کشتی پهلوانی و چند و چون مسیر تبدیل آن به رشته‌ای بین المللی گفت: این رشته در فرهنگ کشور ما جا افتاده و همیشه تماشاگران بسیاری را ترغیب به حضور در میادین می‌کند. بالتبع حضور این رشته در بازی‌های جهانی انگیزه بالایی به ورزشکاران خواهد داد و به حمد خدا مسئولین امر در این موضوع یکدل هستند که کمک بزرگی در این زمینه استU اما از مباحثمهم جهت تقویت شانس کشتی پهلوانی در حضور در بازی‌های جهانی اجرای میزبانی‌های با کیفیت است چراکه از اهم موارد برای فدراسیون های جهانی حضور تماشاگران در بازی‌ها است و در مشهد نشان دادیم از باب استقبال مردم می‌توانیم کاملاً مطمئن باشیم و امتیاز این مهم را در جیب داریم. لذا باید برای کسب میزبانی بازی‌های بیشتری پس از جام تختی تلاش کنیم و کمیته ملی المپیک در این زمینه نهایت کمک و همراهی خواهد داشت. ما در کشور توان این کار داریم و مثلاً همین مشهد با سیستم هتلینگ منحصر بفرد و تماشاگران خون گرم از مهم ترین کاندیداهای میزبانی تلقی می‌شود. هرچند در بحثامکانات و اماکن ورزشی به حق خود نرسیده و لازم است در خصوص توسعه امکانات و زیر ساخت های ورزشی به استان‌هایی معتبری از جمله خراسان نگاه ویژه ای انداخت.

وی از دیگر عوامل موثر در بحثجهانی شدن کشتی پهلوانی به ارتباطات بین‌المللی با فدراسیون جهانی کشتی، کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های کشتی سایر کشورها اشاره کرد و گفت: از ارتباطات سازنده و جذب حمایت نباید غافل شد چنانچه خود من در یکسال اخیر دو مرتبه با رییس فدراسیون جهانی کشتی دیدار داشته‌ام. به هر حال این موضوع ملی است و تمام کسانی که می‌توانند کمک کنند از جمله هیأت دولت باید وارد عمل شوند، اما مهم‌تر از همه رسانه‌ها خواهند بود تا با پوشش مطلوب شرایط موجود در این رشته زمینه‌های لازم را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز