خبرگزاری کار ایران

دور برگشت لیگ‌برتر والیبال؛

مشهدی‌ها در تکاپوی صدرنشینی / متین در پی تثبیت‌ جایگاه‌دومی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۸۶

هفته دوم دور برگشت لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود و در مهمترین دیدار میزان‌خراسان در مشهد برای تصاحب صدرنشینی از شهرداری تبریز میزبانی می‌کند.

هفته دوم دور برگشت لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود و در مهمترین دیدار میزان‌خراسان در مشهد برای تصاحب صدرنشینی از شهرداری تبریز میزبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، هفته نهم لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه با ۶ دیدار در شهرهای تهران(۲ دیدار)، گنبد، مشهد، کرج و بندرعباس پیگیری خواهد شد که در مهمترین و حساس‌ترین دیدار این هفته تیم‌های اول و دوم گروه یک این رقابت‌ها در سالن مهران‌مشهد به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم پیروز میدان، صدرنشین گروه یک شود.

تیم‌های شهرداری تبریز و میزان خراسان ۱۶ امتیاز دارند و تبریز به دلیل یک پیروزی بیشتر در صدر گروه و میزان در جایگاه دوم است. شاگردان رضا مومنی‌مقدم برای پیروزی در این مسابقه‌خانگی و تصاحب صدر جدول انگیزه‌زیادی دارند و تمام تلاش خود را برای کسب حداکثر امتیاز در این مسابقه خواهند کرد. در طرف دیگر این میدان تبریزی‌ها که تاکنون عملکرد و نتایج خوبی گرفته‌اند و نشان داده‌اند یکی از مدعیان حضور در مرحله پلی‌آف و حتی نیمه‌نهایی هستند، برای گرفتن انتقام شکست دور رفت و کسب پیروزی و صدرنشین ماندن به سالن مهران‌مشهد خواهند رفت. این در حالی است که حضور پتکوویچ پاسور صربستانی میزان منوط به صدور آی تی سی این بازیکن از سوی سازمان لیگ است.

در دومین دیدار این هفته لیگ‌برتر والیبال شاگردان محمد وکیلی تیم ارتعاشات‌صنعتی در خانه‌والیبال میزبان بازرگانی جواهری گنبد خواهند بود. نوجوانان والیبال کشورمان که در این دیدار حکم میزبان مسابقه را دارند برای کسب نخستین امتیاز لیگ برتر خود انگیزه زیادی دارد تا بتوانند با ارائه نمایشی قابل قبول خود را برای رقابت‌های قهرمانی‌جهان در سال ۲۰۱۵ آماده کنند. تیم بازرگانی‌جواهری‌گنبد که در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در رتبه‌چهارم گروه قرار دارد در صورت شکست یا پیروزی تغییری در جایگاهش بوجود نمی‌آید.

در آخرین مسابقه هفته‌دوم لیگ، در گروه یک تیم‌های تعاون‌گنبد و پیکان‌تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. پیکان که هفته پیش در استراحت ۲ پله سقوط در جدول را تجربه کرد این هفته برای جبران به میدان می‌رود و در صورت پیروزی یک پله صعود خواهد داشت، اما صدرنشین نمی‌شود. تیم تعاون گنبد نیز با ۵ امتیاز در جایگاه‌ششم جدول است. دیدار دو تیم در دور رفت سه بر صفر به سود پیکان در خانه والیبال برگزار شد.

در گروه‌دوم لیگ‌برتر والیبال و در هفته‌نهم این رقابت‌ها ۳ دیدار در شهرهای تهران، کرج و بندرعباس برگزار خواهد شد. در خانه‌والیبال و از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه شهرداری‌ارومیه که صدرنشین و تیم بدون شکست این رقابت‌ها است، برابر نوین‌کشاورز صف‌آرایی خواهد کرد. نماینده‌ارومیه به تازگی والریو ورمیلیو پاسور سابق تیم ملی ایتالیا را به خدمت گرفته، اما حضور بازیکن منوط به صدور ای تی سی از سوی سازمان لیگ است. شاگردان سید عباسی برای مقتدر ماندن و شاگردان مسعود آرمات برای جمع امتیازات بیشتر تمام تلاش خود را در این دیدار خواهند کرد. نوین کشاورز میزبان این دیدار در حال حاضر با ۱۰ امتیاز جایگاه چهارم گروه ۲ را در اختیار دارد و در صورت کسب ۳ امتیاز امکان یک پله صعود را نیز خواهد داشت.

نارنجی پوشان سایپا که با ۷ امتیاز در رتبه پنجم این گروه هستند، این هفته در سالن‌انقلاب‌کرج میزبان وزارت‌دفاع خواهند بود. وزارت دفاع با ۱۲ امتیاز در جایگاه‌سوم این گروه قرار دارد. در مسابقه رفت این دو تیم شاگران فرهاد نفرزاده سرمربی تیم وزارت‌دفاع سه بر یک پیروز میدان بودند. نکته جالب این دیدار رقابت دو مربی سایپا و وزارت دفاع است که چندین سال هدایت خودرو سازان نارنجی پوش را بر عهده داشتند.

در آخرین دیدار هفته نهم لیگ‌برتر در سالن فجر شهر بندرعباس تیم آلومینیوم‌المهدی به مصاف متین‌ورامین خواهد رفت. المهدی که با ۷ امتیاز در رتبه ششم جدول این گروه است، اگر در این دیدار خانگی حتی یک امتیاز کسب کند، امکان صعود یک پله‌ای را خواهد داشت، به شرطی که وزارت‌دفاع به سایپا امتیازی ندهد. متین‌ورامین هم برای حفظ جایگاه دومی‌اش در این گروه نیاز مبرم به ۳ امتیاز مسابقه دارد، زیرا وزارت‌دفاع یک بازی کمتر از متین دارد و در حال حاضر نیز با ۱۲ امتیاز در رتبه سوم است.

برنامه کامل دیدارهای هفته نهم لیگ برتر به قرار زیر است:

گروه اول

ارتعاشات‌صنعتی‌ایران – بازرگانی جواهری گنبد، خانه والیبال، ساعت ۱۷

ناظر: محمود کشفی، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: بهرام سلیمانی

تعاون گنبد – پیکان‌تهران، سالن المپیک، ساعت ۱۷

ناظر: خلیل یگانه مجد، داور اول: حسین پورکاشیان و داور دوم: علیرضا قریب

میزان‌مشهد – شهرداری‌تبریز، سالن مهران، ساعت ۱۷

ناظر: امیداور حاتمی، داور اول: اصغر حاج کاظمی و داور دوم: محسن ترابی

گروه دوم

سایپای‌البرز – وزارت‌دفاع، سالن انقلاب، ساعت ۱۷

ناظر: محمد حسین شفقی، داور اول: نادر انصاری و داور دوم: مرتضی اکرمی

نوین‌کشاورز – شهرداری‌ارومیه، خانه والیبال، ساعت ۱۵

ناظر: محمود کشفی، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: بهرام سلیمانی

آلومینیوم المهدی بندرعباس – متین‌ورامین، سالن فجر، ساعت ۱۷

ناظر: شهباز صدری، داور اول: کیوان عابدزاده و داور دوم: محمدرضا کاویانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز