خبرگزاری کار ایران

با‌ انتقاد از‌ نحوه‌ واگذاری سهام‌ سرخابی‌ها:

آرانی: مافیای‌فوتبال مانع واگذاری‌صحیح است / واگذاری بر مبنای علم و اقتصاد باشد، نه پارتی‌بازی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۰۲

واگذار کردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی با این روش خلاف روش کشورهای توسعه یافته است. باید از تجربه‌های ارزشمند تیم‌های بزرگ مانند بارسلونا، منچستر و بایرمونیخ استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد نحوه واگذاری سهام پرسپولیس بین پیشکسوتان، وزارت ورزش و بخش خصوصی، تاکید کرد: واگذاری سهام سرخابی‌ها با روش پیشنهادی فعلی اوضاع دو باشگاه را از قبل بدتر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی منصوری آرانی، ‌ با بیان اینکه باید واگذاری سهام سرخابی‌ها مانند تمام تیم‌های مطرح دنیا انجام شود، گفت: ‌ قرار است با وگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی، اداره آنها بر مبنای علم و اقتصاد باشد نه پارتی بازی.

نمایند مردم کاشان، آران و بیدگل در ادامه گفت: در حال حاضر فوتبال ضمن اینکه ورزش است، صنعت هم به حساب می آید و با نگاه اقتصادی به ورزش و به ویژه فوتبال تلاش می‌شود، نیروهای نوجوان و جوان شناسایی و تربیت شود چرا که تربیت نیروهای جوان و مستعد ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

منصوری آرانی به نمونه خارجی تربیت فوتبالیست اشاره کرد و ادامه داد: تیم بارسلونا با شناسایی لیونل مسی در دوران نوجوانی، سرمایه هنگفتی برای خود ایجاد کرد، آنان فارغ از اینکه مسی بستگان شناخته شده‌ای دارد یا خیر، بر روی استعداد او سرمایه‌گذاری کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه باید از تیم بارسلونا الگو برداری کنیم، اظهار داشت: هنگامی که به فوتبال و به طور عام به ورزش، نگاه اقتصادی تزریق کنیم، پارتی بازی و حضور نیروهای دست دوم در تیم‌های بزرگ کاسته می‌شود در این شرایط است که مسئولان به دنبال کشف استعداد‌ها در روستا می‌روند و کودکان و نوجوانان مستعد را بر اساس فیزک بدنی و فعالیت روزانه شناسایی و تربیت می‌کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه پرورش استعدادها، در آیند به سرمایه عظیم تبدیل خواهد شد، گفت: اگر از پایه سرمایه‌گذاری کنیم، با فروش بازیکن به تیم‌های بزرگ و مطرح، ارزآوری می‌کند.

وی با اشاره به نحوه واگذاری سهام سرخابی‌ها و سهم بندی بین پیشکسوتان، بخش خصوصی و وزارت ورزش، تاکید کرد: این روش مغایر با نگاه اقتصادی است. واگذار کردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی با این روش خلاف روش کشورهای توسعه یافته است. باید از تجربه‌های ارزشمند تیم‌های بزرگ مانند بارسلونا، منچستر و بایرمونیخ استفاده کنیم.

منصوری آرانی در گفتگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه مافیای فوتبال در کشور، اجازه نمی‌دهد واگذاری‌ها با روش صحیحی صورت گیرد، ادامه داد: مافیای فوتبال همواره استخوانی لای زخم می گذارد تا چرخ لنگان فوتبال همچنان لنگ اداره شود.

عضو فراکسیون ورزش اعتقاد دارد با اختصاص ۲۱ درصد سهام به پیشکسوتان، ۳۰ درصد به وزارت ورزش و جوانان و ۴۹ درصد به بخش خصوصی، فوتبال کشور و دو باشگاه سرخابی از چاله به چاه خواهند افتاد.

وی توضیح داد: باید به بخش خصوصی اجازه بدهیم وارد عرصه ورزش شود و بازیکنان قوی تربیت کند، اما سهم بندی سهام پرسپولیس، پیام خوبی برای بخش خصوصی ندارد و سرمایه‌گذاران هرگز ریسک حضور در فضایی را که آینده آن مبهم است نمی‌شوند.

منصوری آرانی توضیح داد که در نظر گرفتن سهمی برای پیشکسوتان تنها با هدف بستن راه مخالفت آنها است که واگذاری آن نیز محقق نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش با تاکید بر اینکه چند سال آینده شاهد ناکارآمدی این روش واگذاری خواهیم بود، ادامه داد: نحوه واگذاری سهام باشگاه‌ها اصولی نیست، بنابراین بخش خصوصی به این حوزه ورود نخواهد کرد و تنها واگذاری سهام در بخش وزارت کشور محقق می‌شود. از آنجایی که مبنای کار اصولی نیست، واگذاری صورت نخواهد گرفت که نیاز به نظارت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز