خبرگزاری کار ایران

شعبانی‌بهار عنوان کرد؛

محرومیت ۹ فدراسیون از بودجه‌همگانی به دلیل کم‌کاری / مرحله دوم بودجه فدراسیون‌ها در راه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۷۱

فدراسیون هایی که عنایت چندانی به توسعه ورزش همگانی نداشتند و کم کاری کردند از پرداخت مرحله دوم اعتبار محروم خواهند بود. شنا، تیراندازی، ژیمناستیک، جودو، تکواندو و ودوومیدانی در این لیست قرار دارند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اعلام این که ۳۹ فدراسیون در قلمرو توسعه ورزش همگانی قرار گرفته اند، گفت: تاکنون نیمی از ۱۰ درصد از بودجه هر فدراسیون، برای توسعه ورزش همگانی، به آن ها تعلق گرفته است و مرحله دوم این پرداخت در راه است.

به گزارش ایلنا، شعبانی بهار در نشست روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان هدف اصلی این معاونت در توسعه ورزش همگانی را ارتقاء سطح سلامتی جسم و روح و ترویج نشاط و شادابی در جامعه عنوان کرد و افزود: برای این چشم انداز اصلی اهدافی را در نظر گرفته ایم که هم در بُعد کمی و هم کیفی باید محقق شود.

وی ادامه داد: باید میزان مشارکت مردم در ورزش را به صورت عمومی ارتقا دهیم و به سمتی برود که ورزش کردن در بطن جامعه نهادینه شود. برای این که به این اهداف برسیم برنامه ها و راهکارهای متنوعی را مشخص کرده ایم مثل حمایت از برنامه های توسعه ورزش همگانی توسط فدراسیون ها.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان رویکرد وزارت ورزش و جوانان در ورزش همگانی را اقدامی در جهت توسعه رشته های همگانی عنوان و تصریح کرد: اگر فدراسیون ها رشته های خود را به صورت عمومی گسترش دهند اهداف بلند مدت در تحقق ورزش برای همه را محقق خواهند کرد.

شعبانی بهارادامه داد: به همین منظور قرار شد حمایتی در این خصوص داشته باشیم و ۱۰ درصد از بودجه فدراسیون ها به ورزش همگانی به آن ها اختصاص یابد که براین اساس ۳۹ فدراسیون را در قلمرو توسعه قرار دادیم.

وی افزود: بعد از پرداخت ۵۰ درصد این ۱۰ درصد به فدراسیون ها، ‌تحلیلی انجام دادیم که بر مبنای آن و براساس تفاهمی که با آن ها داشتیم فدراسیون ها از لحاظ عملکرد به ۳ گروه تقسیم شدند.

معاون وزیر در خصوص گروه اول اظهار داشت: ابن گروه از آن دسته از فدراسیون هایی هستند که به کلیات تفاهم نامه عمل و نسبتا خوب کار کردند که ۲۵ درصد دیگر در مرحله دوم پرداخت به آن ها تعلق می گیرد. این فدراسیون ها عبارتند از اسکواش، هندبال، اسکیت، هنرهای رزمی، انجمن های ورزشی، نابینایان و کم بینایان، نجات غریق و غواصی، کوهنوردی، تنیس روی میز، جانبازان و معلولین، بیماران خاص و پیوند اعضاء، ناشنوایان، ‌تیراندازی، بدمینتون، ‌ ورزش های همگانی و ورزش های سنتی و بومی محلی.

وی گروه دوم را فدراسیون هایی اعلام کرد که با کارشناسان این حوزه همکاری مستمر و موثری نداشته اند و صددرصد از توافقات انجام شده را محقق نکرده اند که ۱۵ درصد از ۲۵ درصد به آنها پرداخت خواهد شد. فدراسیون های دوچرخه سواری، والیبال، ‌ کاراته، چوگان، سه گانه، موتورسواری و اتومبیل رانی، پهلوانی و زورخانه ای، ووشو، ورزش های رزمی، هاکی، شطرنج، ‌ بسکتبال، بولینگ و بیلیارد، شمشیربازی، ‌ کبدی و کشتی در گروه دوم قرار دارند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: گروه سوم فدراسیون هایی بودند که عنایت چندانی به توسعه ورزش همگانی نداشتند و کم کاری کردند و از پرداخت مرحله دوم اعتبار محروم خواهند بود. فدراسیون های شنا، تیراندازی، ژیمناستیک، جودو، تکواندو و ودوومیدانی در این لیست قرار دارند.

وی درخصوص ۹ فدراسیونی که در لیست دریافت قرار نگرفته اند، ‌ گفت: جلسه ای نیز با ۹ فدراسیونی که در لیست ما نیستند برای دریافت ۱۰ درصد به ورزش همگانی خواهیم داشت.

شعبانی بهار همچنین افزود: آن دسته از فدراسیون هایی نیز که کار نکرده یا کم کاری داشته اند می توانند از ظرفیت دهه فجر به صورت فوق العاده استفاده و برنامه های متنوعی در توسعه ورزش همگانی برگزار کنند.

او در پایان با بیان انتظارات معاونت ورزش همگانی از فدراسیون ها به صحبت های خود پایان داد. شعبانی بهار رو به روسای فدراسیون ها گفت: فعال کردن و حمایت جدی کمیته های همگانی فدراسیون ها، آوردن برنامه های توسعه ورزش همگانی در تقویم ورزشی، ارائه گزارش هزینه کردکامل مبالغ دریافتی از معاونت ها، ارتباط و هماهنگی با نمایندگان کارشناسان حوزه معاونت همگانی، ارتباط موثر با اصحاب رسانه ها به خصوص صدا و سیما جهت انعکاس فعالیت ها(نمایش خروجی ها)، برگزاری جلسات فدراسیون ها و مسئولین کمیته همگانی جهت اجرایی کردن تفاهم نامه مالی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز