خبرگزاری کار ایران

مقبره تختی نیاز به بازسازی دارد؛

حدادی: باید مرام پهلوانی تختی زنده بماند / او الگویی تمام نشدنی برای همه ورزشکاران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۷۲

جا دارد مقبره پهلوان تختی با مرمت و بازسازی‌های گسترده‌ای رو به رو شود. حتی خود مردم حاضر هستند با هزینه شخصی بارگاه و جایگاه مناسبی برای این جهان پهلوان بسازند.

قهرمان المپیک دو و میدانی کشورمان گفت: برای اولین بار است در مراسم سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی شرکت می‌کنم و این را سعادتی برای خودم می‌دانم.

احسان حدادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا در حاشیه مراسم چهل و هفتمین سالگرد مرحوم غلامرضا تختی گفت: بسیار خوشحالم که بعد از سال‌ها این افتخار نصیبم می‌شود تا در مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی شرکت کنم. مراسمی که بسیار باشکوه برگزار شد و برای خود من حضور این همه جمعیت تعجب‌آور بود.

وی ادامه داد: البته جا دارد مقبره پهلوان تختی با مرمت و بازسازی‌های گسترده‌ای رو به رو شود. حتی خود مردم حاضر هستند با هزینه شخصی بارگاه و جایگاه مناسبی برای این جهان پهلوان بسازند. وقتی ورزشکاری تا این حد طرفدار دارد باید فضای مناسب‌تری را برای بارگاه وی فراهم کرد.

این قهرمان المپیکی کشورمان با اشاره به خصوصیات اخلاقی غلامرضا تختی تاکید کرد: در گذشته ورزشکاران در کنار ورزش کردن به فکر رعایت مسائل اخلاقی و احترام به مردم هم بودند و این رویه هم اکنون نیز باید از سوی ورزشکاران کشورمان رعایت شود تا ورزشکاران فعلی نیز بتوانند مرام پهلوانی را زنده نگه دارند.

حدادی با اشاره به گرایش ورزشکاران کنونی به مسائل سیاسی گفت: این فقط مختص به ورزشکاران کشورمان نیست بلکه در تمام دنیا شاهد هستیم ورزشکارانی که بعد از اتمام دوره فعالیت حرفه‌ای‌شان در ورزش به سوی سیاست و سینما کشیده می‌شوند.

حدادی در پایان تاکید کرد: انسان بودن بسیار سخت است و آدمی به راحتی می‌تواند انسان نباشد یعنی وقتی از خواب بیدار شد به راحتی دروغ بگوید، فحاشی کند و سر مردم کلاه بگذارد اما اگر بتوانیم انسان باشیم شرط است. تختی اینگونه بود و با سیاست و مسائل دیگر کاری نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز