خبرگزاری کار ایران

جهان پهلوان مردم دار و با اخلاق بود؛

میراسماعیلی: امیرالمومنین(ع) الگوی تختی بود / عمر قهرمانی ها کوتاه و پهلوانی ها ماندنی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۴۴

اگر بعد از ۴۷ سال مردم بر سر مزار تختی حاضر می‌شوند به خاطر مدال‌های او نیست بلکه به خاطر مردمداری و اخلاق او است. تختی در دل مردم زنده است گرچه جسمش در کنار ما نیست.

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: این درست که تختی کشتی‌گیر بوده اما محبوبیت او در همه رشته‌های ورزشی است.

آرش میراسماعیلی در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم جهان پهلوان تختی به خبرنگار ایلنا گفت: تختی نه به مدال بلکه به مرام و اخلاق پهلوانی‌اش همیشه در قلب مردم است. این مرام پهلوانی تختی بود که در کنار قهرمانی‌هایش او را جاودانه کرد. همانطور که سعدی می گوید مرد نکونام نمیرد هرگز.

وی ادامه داد: اگر بعد از ۴۷ سال مردم بر سر مزار تختی حاضر می‌شوند به خاطر مدال‌های او نیست بلکه به خاطر مردمداری و اخلاق او است. تختی در دل مردم زنده است گرچه جسمش در کنار ما نیست.

این قهرمان سابق جودوی کشورمان تاکید کرد: جوانان کشور در راه کسب عنوان قهرمانی باید روش تختی را سرلوحه خود قرار دهند و گرنه قهرمانی‌ها خیلی زود از دست می‌رود و همانطور که می‌گویند دست بالای دست بسیار است و قهرمانی‌ها زیاد ماندگار نیست اما رفتار پهلوانانه ماندنی است. مقتدای همه ما ورزشکاران مولا امیرالمومنین است و باید از او الگو بگیریم همانطور که تختی از او الگو گرفت. امیدوارم قهرمانان ما پهلوان هم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز