خبرگزاری کار ایران

باید فرهنگ تختی ترویج شود؛

توپچی: مرام تختی او را زنده نگه داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۸۱

مرحوم تختی خصوصیات بارزی داشت که در ورزش کشتی و زورخانه‌ای یک الگو و نماد محسوب می‌شود.

قهرمان کشتی کشورمان گفت: تختی علیرغم داشتن مدال طلای المپیک و جهان هیچ گاه مغرور نشده و خود را خادم مردم می‌دانست.

محمد رضا توپچی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره خصوصیات اخلاقی مرحوم تختی بیان داشت: مرحوم تختی خصوصیات بارزی داشت که در ورزش کشتی و زورخانه‌ای یک الگو و نماد محسوب می‌شود. خصوصیات اخلاقی او به گونه ای بود که مردم شیفته او می‌شدند و این علاقه‌مندی به او بعد از گذشت ۵ دهه از خودش هنوز ادامه دارد. نسل‌های مختلف از او به عنوان الگوی خود یاد می‌کنند.

وی افزود: باید اذعان کنم مدال‌های قهرمانی او در المپیک و جهان باعثماندگاری نیست بلکه اخلاق خوبی که داشت باعثشد او به عنوان یک اسطوره اخلاق در کشور ماندگار شود. من خوشحالم به عنوان یک کشتی‌گیر سعی کرده‌ام در زندگی از رفتارهای او الگو بگیریم و امیدوارم جوانان کشورمان که در رشته های ورزشی فعالیت می‌کنند هم راه او را ادامه دهند. الان خوشحالم که می‌بینیم که در ورزش زورخانه‌ای و رشته کشتی بسیاری از ورزشکاران دم از تختی و حرکات پهلوانانه می‌زنند.

دبیر سابق فدراسیون کشتی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم رفتار تختی را در بین جوانان امروزی ترویج دهیم نیاز است که در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد ما اگر اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهیم منش پهلوانی در بین ورزشکاران و حتی جامع ترویج می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز