خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس؛

ضرورت پالایش در حوزه فدراسیون‌ها / پیشنهاد اختصاص یک‌درصد از بودجه بهداشت به ورزش‌های پرمدال

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۱۵

بهتر است به جای اینکه رئیس فدراسیون انتخاب کنیم و با سیاسی کاری برای جمع آوری آرا به نفع نفرات خود تلاش کنیم، پالایشی در حوزه فدراسیون ها داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر انجام آمایش سرزمینی در حوزه ورزش گفت: ما در کشور حدود ۵۱ فدراسیون داریم که بسیاری از آنها کارایی ندارد لذا با شناسایی ورزش های مورد اقبال در هر منطقه می توان نسبت به پیشرفت آن اقدام کرد.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی با انتقاد از عدم آمایش سرزمینی از سوی وزارت ورزش و جوانان، گفت: ما در کشور حدود ۵۱ فدراسیون و تعداد زیادی انجمن های ورزشی داریم در حالیکه آمایش سرزمینی انجام نشده تا ورزش‌هایی که در هر منطقه اقبال دارد مورد توجه و پیشرفت واقع شود.

حسینی ادامه داد: اگر از فدراسیون‌های ورزشی بپرسید هر کدام می‌گویند ۳۱ هیات ورزشی استانی دارند و آنها نیز در همه شهرستان‌ها و روستاها هیات دارند، اما اگر تعداد ورزشکاران رشته‌های ورزشی مربوطه را بپرسید نمی‌دانند و حتی نمی‌دانند رشته ورزشی آنها با چقدر اقبال عمومی روبروست و این مسأله ای است که وزیر هم آن را نمی داند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس نهم در ادامه تأکید کرد: بهتر است به جای اینکه رئیس فدراسیون انتخاب کنیم و با سیاسی کاری برای جمع آوری آرا به نفع نفرات خود تلاش کنیم، پالایشی در حوزه فدراسیون ها داشته باشیم.

وی افزود: اگر این پالایش صورت گیرد، کیفی سازی شده و اعتبارات در جای خود هزینه می‌شود و به تعداد افراد بسیاری که کم می‌شوند شماره حساب‌ها نیز کم می‌شود و این واگنی که قطار ورزش در حال کشیدن آن است کم شده و محدود می‌شود، در نتیجه ضمن کیفی شدن، سرعت رشد و پیشرفت هم زیاد می‌شود. بعد از آن می توانیم باقی توان خود را صرف همگانی کردن ورزش کنیم و این کاری است که دنیا هم انجام داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ گفت: لازم است برای حضور در مسابقات المپیک اعتبار تخصیص دهیم تا آنها بتوانند سهمیه خود را بردارند و در مسابقات شرکت کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در پایان با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در این زمینه خاطرنشان کرد: طی این جلسه مقرر شد یک درصد از بودجه بهداشت و درمان تحت عنوان پیشگیری برای ورزش قرار دهیم و به ورزش‌های همگانی، پایه و پرمدال کمک کنیم که تاکنون در کمیسیون های بهداشت و فرهنگی این مورد تصویب شده و باید منتظر نتیجه آن در کمیسیون تلفیق باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز