خبرگزاری کار ایران

ایران می‌تواند جزو ۱۰ کشور برتر دنیا شود؛

حسینی: کارگروه ثبت شطرنج‌ایرانی در یونسکو تشکیل شده / حضور تراکتور، سپاهان و سایپا در لیگ‌شطرنج

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۳۶

اگر سرمایه گذاری خوبی در شطرنج انجام گیرد دور از دسترس نیست که ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این رشته شود.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج گفت: کار گروهی برای ثبت شطرنج ایرانی در یونسکو به عنوان میراثمعنوی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش سید امیر حسینی به عنوان نایب رئیس(قائم مقام) فدراسیون شطرنج منصوب شد. وی در اولین صحبت های خود که با خبرنگار ایلنا انجام شد، از شطرنج ایرانی سخن به میان آورد که تاکنون از زبان کسی شنیده نشده بود.

حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این خصوص اظهار داشت: کار گروهی برای ثبت شطرنج ایرانی در یونسکو به عنوان میراثمعنوی تشکیل شده است. در این راستا مسئولان فدراسیون، مذاکراتی را با مدیران میراثفرهنگی کشور انجام داده اند. این کار آغاز شده، اما یک پروسه زمان بر است و امیدواریم شطرنج ایرانی در فهرست آثار معنوی ایرانی در یونسکو ثبت شود.

وی در ادامه درباره لزوم سرمایه گذاری در این ورزش خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذاری خوبی در شطرنج انجام گیرد دور از دسترس نیست که ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این رشته شود.

معاون پیشین فرهنگی سازمان تربیت بدنی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های صورت گرفته در فدراسیون شطرنج افزود: ایران در سال ۲۰۱۴ مقام های قاره ای و جهانی خوبی در شطرنج به دست آورد. اخیرا تیم کشورمان رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داد و در رده سنی زیر ۱۶ سال، شطرنج بازان کشورمان برای اولین بار روسیه را شکست دادند. همچنین نوجوانان ایران در آسیا نایب قهرمان شدند.

حسینی با بیان این که شطرنج بازان کشورمان به کسب تجربیات بیشتر نیاز دارند، ادامه داد: شطرنج از پتانسیل بالایی برخوردار است. در حال حاضر مدارس شطرنج زیادی در کشور وجود دارند که این مدارس نسبت به امر آموزش و گسترش این ورزش فعالیت می کنند که در کنار ابعاد ورزشی آن برای مربیان این رشته اشتغال زایی هم به وجود آورده اند.

قائم مقام فدراسیون شطرنج با اشاره به برنامه های فدارسیون گفت: فدارسیون در حال راه اندازی یک مرکز آموزشی علمی کاربردی است. اخیرا آقای تومانیان که یکی از استاد بزرگ های شطرنج و از نخبگان شطرنج ایران در سطح جهان است را برای کمیته مربیان در نظر گرفتیم. فدراسیون توسعه و گسترش شطرنج در سطح کشور از جمله توسعه در مدارس و همچنین راه اندازی و ارتقای سطح مدارس شطرنج را به عنوان یک هدف مهم دنبال می کند.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک در مورد راه اندازی لیگ شطرنج نیز یادآور شد: هدف بعدی فدراسیون داشتن لیگ قدرتمند در ورزش شطرنج است. در حال حاضر لیگ شطرنج در بخش زنان و مردان فعال است، اما نیاز به حضور باشگاه های قوی تری و مشارکت بیشتر باشگاه ها در لیگ داریم. اخیرا با مسئولان باشگاه های سپاهان و سایپا صحبت کرده ایم. همچنین مذاکراتی هم برای حضور مجدد تراکتورسازی تبریز در کنار شهرداری تبریز در لیگ شطرنج در دستور کار ما قراردارد.

حسینی در پایان و در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه برنامه هایی برای ایجاد ارتباطات بین المللی به ویژه برای کسب میزبانی مسابقات بین المللی و جهانی دارد، تصریح کرد: مهندس کامبوزیا با بالاترین رای به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی انتخاب شد. همچنین وی مسئولیت کمیته توسعه این ورزش را نیز عهده دار است. از این رو، فرصت های بسیار خوبی برای ورزش شطرنج و کسب میزبانی برای کشورمان به وجود آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز