خبرگزاری کار ایران

نقش مجامع را در تصمیم گیری احیا می کنیم؛

سجادی: تعداد نامزدها بیانگر سلامت انتخابات فدراسیون هاست / برگزاری ۴۸ مجمع عادی در ۵۳ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۰۱

در این دوره شاهد افزایش ثبت نام کاندیداها هستیم که این امر نشان می دهد استقلال انتخابات و رای هیات ها محترم است و هدف وزارت ورزش و جوانان برگزاری انتخابات سالم است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در گذشته تعداد ثبت نام های انتخابات فدراسیون ها حداکثر چهار نفر بود، گفت: شمار ثبت نام نامزدهای انتخاباتی فدراسیون ها در این دوره افزایش یافته که این نشان از روند سلامت برگزاری انتخابات دارد.

به گزارش ایلنا، نصر الله سجادی به روند آزاد و منصفانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و افزود: تعداد ثبت نام ها در گذشته بین سه تا چهار نفر بود زیرا به طور معمول فدراسیون ها به حالت سرپرستی اداره می شد.

سجادی گفت: اما در این دوره شاهد افزایش ثبت نام کاندیداها هستیم که این امر نشان می دهد استقلال انتخابات و رای هیات ها محترم است و هدف وزارت ورزش و جوانان برگزاری انتخابات سالم است.

وی با ذکر نمونه ای ادامه داد: به طور مثال فردا انتخابات فدراسیون اسکی با ۱۹ نامزد برگزار می شود، هندبال ۱۰ نامزد، بسکتبال ۱۶ نامزد، تنیس روی میز ۱۸، ووشو ۱۶، همگانی ۱۴ و انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور ۱۵ نفر تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

معاون ورزیر ورزش ادامه داد: فضای ایجاد شده در فدراسیون ها را برای حفظ نشاط جامعه ورزش و روند آزاد انتخابات دنبال می‌کنیم تا افراد متخصص و شایسته با انگیزه کافی برای ثبت نام در انتخابات حضور یابند.

وی گفت: احیای مجامع عمومی فدراسیون ها هم یکی دیگر از برنامه های ما خواهد بود و از ۳۰ دی ماه تا ۲۲ اسفند امسال مجمع عمومی ۴۸ فدراسیون را برگزار می کنیم.

رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی افزود: برخی از فدراسیون ها نزدیک به سه سال است مجمع عمومی خود را تشکیل نداده اند و در نظر داریم در این مجامع، عملکرد فدراسیون ها را در سه بخش فنی، مالی و برنامه ای مورد بررسی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: تلاش داریم تا نقش قانونی مجامع را به عنوان بالاترین مرجع رسمی و قانونی برای تصمیم گیری در مورد تمامی ارکان فدراسیون احیا کنیم.

معاون ورزش قهرمانی ارائه گزارش عملکرد رئیس فدراسیون در سال های ۹۲ و ۹۳، گزارش بازرس، حسابرس و خزانه دار و تصویب برنامه های سال ۹۴ را دستورات جلسه مجامع عمومی فدراسیون ها ذکر کرد.

سجادی در مورد نقش بازرسان در فدراسیون های ورزشی هم گفت: شاید در فدراسیون ها به دلایل مختلف به این نقش کمتر پرداخته شد ولی برنامه ما استفاده از ظرفیت حقوقی و قانونی بازرس در تشکیلات مجامع است.

سجادی درمورد پرداخت های مالی فدراسیون ها گفت: تمامی فدراسیون ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده اند و تا پایان اسفندماه یک نوبت دیگر به آنها پرداخت می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز