خبرگزاری کار ایران

جایگاه داوران ایران در آسیا و جهان تاثیرگذار است؛

جبلی: اتفاق بزرگی برای پرورش اندام در راه است / به جوانان فرصت بیشتری داده ایم

کد خبر : ۲۴۳۳۲۰

رئیس فدراسیون کشورمان، به دنبال کسب کرسی در فدراسیون جهانی است و به همین دلیل، این گونه مراودات بین المللی باعثمی شود رئیس فدراسیون جهانی قدرت پرورش اندام ایران در تمامی عرصه ها را ببینند.

عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش‌اندام گفت: حضور رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی، بهترین فرصت برای اثبات توانمندی‌های داوران ایران و همچنین وضعیت رشته پرورش‌اندام ما است و این سفر یک اتفاق بزرگ برای داوری این رشته در کشور تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با رایزنی‌های فدراسیون پرورش‌اندام، " رافائل سانتوزا " رئیس فدراسیون جهانی این رشته، روز ۱۶ بهمن‌ماه آینده به ایران سفر می‌کند تا ضمن بازدید از امکانات و آگاهی از وضعیت پرورش‌اندام ایران، دیدارهایی نیز با وزیر ورزش و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشد. سانتوزا را در این سفر، " پاول فیلبور " رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام نیز همراهی خواهد کرد.

به بهانه این اتفاق مهم برای پرورش اندام کشورمان، از " امید جبلی " رئیس کمیته داوران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی نیز هست، دعوت کردیم تا با حضور در خبرگزاری ایلنا، در خصوص سفر رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام توضیحاتی ارائه کند که وی به همراه " سعید براتی " عضو کمیته داوران فدراسیون و مسئول هماهنگی داوری مسابقات فیزیک قهرمانی کشور، به پرسش های مطرح شده خبرنگار ایلنا چنین پاسخ داد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی میهمان ویژه
بهمن ماه امسال مسابقات فیزیک قهرمانی کشور برگزار می شود که به همین منظور، از " پاول فیلبور " رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی پرورش اندام دعوت کردیم تا سفری به ایران داشته باشد.

پاول شرایط داوری کشورمان برای رقابت های جهانی ۲۰۱۶ را خواهد دید
ما از دعوت وی چند هدف مهم و کلی را دنبال می کنیم. اول این که بضاعت بدنسازی و پرورش اندام ایران را از نزدیک ببیند. دوم، از توانایی داوران کشورمان به خصوص برای قضاوت در رقابت های جهانی سال ۲۰۱۶ و مسابقات کاپ " ویدر " که هر دو رویداد به میزبانی کشورمان برگزار خواهند شد، مطلع شود.

تقبل هزینه های سفر پاول از سوی فدراسیون
پاول فیلبور ۱۶ بهمن وارد تهران می شود و ۱۹ بهمن ماه، کشورمان را ترک می کند. تمامی هزینه های سفر وی از سوی فدراسیون پرورش اندام کشورمان پرداخت خواهد شد که این مساله نشان می دهد رئیس فدراسیون(ناصر پورعلی فرد) به مقوله داوری توجه ویژه ای دارد.

سهمیه های دفترچه داوری بین المللی افزایش می یابد
یکی دیگر از نتایج سفر رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی به ایران این است که سهمیه های دفترچه داوری بین المللی بیشتری به داوران کشورمان اختصاص خواهد یافت چرا که قرار است سمینار داوری طی روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه با حضور پاول برگزار شود که در پایان این دوره، به قبول شدگان دفترچه بین المللی i. f. b. b تعلق می گیرد.

مراودات بین المللی باعثنشان دادن قدرت پرورش اندام ایران می شود
سفر رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام به همراه رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی به ایران، اتفاقی بزرگ برای پرورش اندام کشورمان است که در آینده اثرات خود را نشان خواهد داد. چرا که رئیس فدراسیون کشورمان، به دنبال کسب کرسی در فدراسیون جهانی است و به همین دلیل، این گونه مراودات بین المللی باعثمی شود رئیس فدراسیون جهانی قدرت پرورش اندام ایران در تمامی عرصه ها را ببینند.

به دلیل جوانگرایی، وضعیت داوری پرورش اندام ایران عالی است
در یک کلام باید بگویم وضعیت داوری پرورش اندام در ایران عالی است. چون جوانگرایی خوبی انجام داده ایم. در حال حاضر ۵۰۰ داور جوان در سطح کشور فعالیت می کنند که حدود ۳۰ نفر از آنها در عرصه های بین المللی و جهانی قضاوت کرده و می کنند. ۸۰ درصد این تعداد نیز از داوران جوان کشور هستند و تحصیلات عالیه در ورزش و یا رشته های دیگر دارند. ضمن این که از قهرمانان پرورش اندام ایران هستند.

داوران جوان به تحولات مثبت کمک شایانی می کنند
در کمیته داوران فدراسیون پرورش اندام، داورانی همچون: " سعید براتی " و " مجید احمدی " حضور دارند که به پیشبرد کارها کمک شایانی می کنند. اینها از جمله همان داوران جوانی هستند که به ایجاد تحولات مثبت در مقوله داوری کشورمان کمک شایانی می کنند. ضمن اینکه جا دارد از دبیر کمیته داوران یعنی " عباس اسماعیلی " به نیکی یاد کنم که در راه تحقق اهداف کمیته داوران از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

اعتراض در پرورش اندام جدی یا مشکل ساز نیست
سیستم داوری در ورزش پرورش اندام مثل سایر رشته ها نیست. در پرورش اندام، هر داور رای خود را می دهد و در نهایت نظر نهایی اعلام می شود. به خاطر همین نوع خاص داوری است که گاهی اعتراض هایی در پرورش اندام مشاهده می شود، اما این اعتراض ها معمولا زیاد و یا مشکل ساز نیستند.

جایگاه داوری ایران در آسیا و جهان رفیع است
جایگاه داوری ایران در سطح آسیا و جهان، رفیع و در عین حال تاثیرگذار است. به گونه ای که داوران کشورمان در تمامی اوزان مسابقات قاره ای و جهانی قضاوت می کنند و الحق که داوری های خوبی نیز از خود به نمایش می گذارند.

اعضای کمیته فنی فدراسیون به تمامی ورزشکاران با یک چشم نگاه می‌کنند
بنده به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، اعلام می‌کنم تمامی اعضای این کمیته، همه ورزشکاران را با یک چشم نگاه می‌کنند و چنانچه غیر از این باشد، فرد خاطی با نظر سایر اعضاء، از کمیته فنی کنار گذاشته می‌شود.

با هر تیم یک یا ۲ داور اعزام می شوند
در نظر داریم با تصمیم کمیته داوران و به همراه هر تیم، یک یا ۲ داور راهی مسابقات برون‌مرزی شوند تا داوران کشورمان تجربیات خود را در عرصه‌های بین المللی و جهانی افزایش دهند.

به دنبال خودکفایی در شهرها و استان‌ها هستیم
یکی دیگر از برنامه‌های ما در کمیته داوران این است که آمادگی فنی، جسمی و علمی داوران کشورمان را در شهرهای مختلف بالا ببریم تا برای مسابقات استانی، دیگر نیازی به استفاده از داوران این شهرها از جمله تهران نداشته باشند و به خودکفایی برسند.

پرورش اندام، مچ اندازی و بادی کلاسیک در المپیاد کارگری حضور دارند
بنده رئیس انجمن پرورش‌اندام و قوی‌ترین مردان فدراسیون ورزش‌های کارگری نیز هستم. اولین دوه المپیاد کارگران اسفندماه امسال و در رشته‌های مختلف به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد که پرورش‌اندام، بادی کلاسیک و مچ اندازی هم جزو رشته‌های حاضر در این رقابت‌ها خواهند بود.

در مسابقات ایتالیا شرکت می‌کنیم
من حدود ۳ ماه است وارد فدراسیون ورزش‌های کارگری شده‌ام و به همین دلیل، انجمن پرورش‌اندام و قوی‌ترین مردان این فدراسیون، مجموعه‌ای نوپا است. با این حال، حضور در مسابقات ایتالیا که تابستان سال آینده برگزار می‌شود، جزو برنامه‌های ماست. البته به این شرط که پرورش‌اندام، بادی کلاسیک و مچ‌اندازی در برنامه این رقابت‌ها گنجانده شده باشند.

براتی: وضعیت داوری پرورش اندام سرو شکل گرفته
خوشبختانه داوری پرورش اندام کشورمان، سر و شکل گرفته و به همین دلیل، تمامی ورزشکاران از وضعیت داوری رضایت دارند.

اعتراض‌ها به حداقل رسیده
قبلا اعتراض به داوری ها زیاد بود، اما الان به حداقل رسیده است. در حال حاضر، ورزشکاران اعتراض خود را به شکل درست و قانونی مطرح می کنند که موارد موردنظر آنها بررسی و پیگیری می شود.

امیدواریم از مسابقات فیزیک کشور سربلند بیرون بیاییم
تمامی سعی مان این است که کارهای داوری مسابقات فیزیک کشور، به بهترین نحو انجام شود و ما در این آزمونع سربلند بیرون بیاییم. چرا که هم برای نخستین بار است که این رقابت ها برگزار می شود و هم رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقات است.

گفتگو از: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز