خبرگزاری کار ایران

اسب های ایرانی صاحب تبارنامه می شوند؛

خلیلی: آمار دوپینگ اسب‌ها به شدت پایین آمده / دیگر مشکلی به نام قرنطینه نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۷۲

دوپینگ اسب‌ها را با جدیت پیگیری و با خاطیان برخورد شدید کردیم. این اقدامات ما باعثشد تا آمار دوپینگ به شدت کاهش یابد.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: با برخوردهای شدیدی که با خاطیان داشتیم، دوپینگ اسب‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین مراسم نمایش اسب‌های سیلمی(نژاد عرب) عصر پنجشنبه با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی، در مجموعه سوارکاری دشت بهشت محمد شهر کرج برگزار شد که طی آن، اسب های اصلاح نژاد شده عرب، از ایران و برخی کشورهای اروپایی شرکت داشتند.

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مراسم روز پنجشنبه اظهار داشت: برای نخستین بار بود که این مراسم با همکاری فدراسیون و مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شد که برنامه بسیار خوبی بود. ما برای سایر نژادهای اسب به خصوص نژادهای ایرانی نیز برنامه‌های خاصی داریم. بر این اساس، برای ۴ نژاد: کرد، ترکمن، دره‌شور و خزر، کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم که کارشناسان ذیربط از این اسب‌ها، نمونه‌برداری کرده و به دانشگاه ژنتیکی دام در ایالت کنتاکی آمریکا می‌فرستند.

رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه این قبیل کارها به رونق ورزش سوارکاری در کشورمان کمک شایانی می‌کند، ادامه داد: همچنین در نظر داریم در سال ۹۴ کتاب تبارنامه ۴ نژاد اسب‌ایرانی را آماده و منتشر کنیم تا نژادهای اسب ایرانی به جهان معرفی شوند. با اجرای این برنامه ها، ورزشکاران کشورمان با اسب های نژاد ایرانی در مسابقات مختلف برون مرزی شرکت خواهند کرد.

خلیلی در ادامه به مسابقات جهانی اخیر در قطر اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار ۳ سوارکار ما در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند که یک مقام سومی حاصل شد. همچنین در بخش گرندپری نیز یک عنوان یازدهمی به دست آمد که با توجه به اینکه اولین حضور ما بود، نتیجه ای ارزشمند به حساب می آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل قرنطینه برای سوارکاران ایرانی حل شده یا نه، تصریح کرد: دیگر از این پس مشکلی به نام قرنطینه نداریم و هر کس که می‌خواهد در مسابقات مختلف شرکت کند، قبل از حضور در رقابت‌ها، فدراسیون را مطلع کند تا ما کارهای مربوط به قرنطینه را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان، درخصوص دوپینگ اسب نیز یادآور شد: دوپینگ اسب‌ها را با جدیت پیگیری و با خاطیان برخورد شدید کردیم. این اقدامات ما باعثشد تا آمار دوپینگ به شدت کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز