خبرگزاری کار ایران

پتروشیمی بندرامام ۷۳ – مهرام ۷۴؛

سرود قهرمانی مهرام لهجه جنوبی داشت / لیگ‌ ملی به کام هاشمی‌چی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۰۱

۴۵ ثانیه به پایان بازی نیکخواه بهرامی بازهم یک امتیاز تیم‌اش را پیش انداخت تا مصطفی هاشمی را مجبور به تقاضای وقت استراحت کند. بعد از این وقت استراحت نوبت به اصلانی رسید تا مهرام را ۷۴ بر ۷۳ پیش بیاندازد.

شاگردان مصطفی هاشمی با برتری در دیدار چهارم فینال لیگ ملی بسکتبال، جام را از جنوب به تهران برگرداندند تا مهر قهرمانی لیگ نوظهور ملی به کام و نام هاشمی‌چی‌ها ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار چهارم تیم‌های پتروشیمی بندرامام و مهرام در فینال لیگ‌ملی بسکتبال از ساعت ۱۶ امروز در سالن اندیشه ماهشهر آغاز شد.

دو تیم برخلاف دیدار گذشته در کوارتر نخست بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. شاگردان مصطفی هاشمی با دفاع منسجم‌تر نسبت به دیدار سوم این دوتیم، سعی می‌کردند اجازه کسب امتیاز به صمد نیکخواه بهرامی و حامد سهرابی را زیر سبد مهرام ندهند. این کوارتر در پایان با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به سود تیم میزبان تمام شد.

با شروع کوارتر دوم پتروشیمی به لطف حمایت هوادارانش بازی بهتری ارائه داد. در اواسط وقت دوم نیکخواه بهرامی با رای داوران سه خطائه شد اما بازیکن ملی‌پوش پتروشیمی اعتراض شدیدی به این حکم داشت. در حالیکه که پتروشیمی می‌رفت با پرتاب‌های خوب سهراب‌نژاد با حریف فاصله بگیرد، سعید داورپناه با یک پرتاب ۳ امتیازی مهرام اجازه این کار را به میزبان نداد. در ادامه مهرام با یک پرتاب دیگر از سوی اوشین ساهاکیان اختلاف را کمتر کرد و در یک توپ ربایی با مهدی اسماعلی در ۳ دقیقه به پایان نیمه نخست، کار را به تساوی ۲۴ بر ۲۴ کشاند.

لحظاتی بعد محمد جمشیدی با یک پرتاب ۳ امتیازی پتروشیمی را پیش انداخت اما مهرام بلافاصله ۲ امتیاز با ساهاکیان گرفت و یک پرتاب دیگر از داورپناه، تیم تهرانی را در یک دقیقه به پایان این کوارتر پیش انداخت. جمشیدی هم در طرف مقابل دست بردار نبود و با یک پرتاب ۳ امتیازی دیگر بازی را در لحظات پایانی کوارتر دوم ۳۰ بر ۳۰ مساوی کرد. بهنام یخچالی هم با ورودش به زمین ۲ امتیاز دیگر و یک پرتاب آزاد برای پتروشیمی گرفت و این پرتاب را هم به ثمر رساند. صدیقی هم در ثانیه‌های پایانی ۲ امتیاز برای مهرام گرفت تا کوارتر دوم با نتیجه ۱۸ بر ۱۸ و نیمه نخست با حساب ۳۳ بر ۳۲ به پایان برسد.

با شروع کوارتر سوم، مهرام بازی متفاوتی به نمایش گذاشت. شاگردان هاشمی در این وقت، با انجام دفاعی منسجم حملات پتروشیمی را یکی پس از دیگری مهار می‌کردند و پس از آن با پرتاب‌های ساهاکیان، زنگنه و داورپناه امتیازات متعددی از حریف گرفت. بازی درگیرانه مهرامی‌ها در این وقت هزینه سنگینی هم داشت و آرمان زنگنه، سعید داورپناه و موسی نبی‌پور و مهدی اسماعیلی ۴ خطائه شدند تا کارشان در کوارتر پنجم سخت‌تر شود. مهرام این کوارتر را با حساب ۲۲ بر ۱۵ به سود خود به پایان رساند تا در مجوع ۵۴ بر ۴۸ از حریف پیش بیفتد.

با آغاز کوارتر چهارم مهدی اسماعیلی ۵ خطائه شد و زمین بازی را ترک کرد. در طرف مقابل صمد نیکخواه بهرامی هم ۴ خطائه شد تا همراه حامد سهراب‌نژاد از پتروشیمی در لبه تیغ قرار بگیرد. سهراب‌نژاد هم لحظاتی بعد ۵ خطائه شد و او هم کوارتر چهارم را از دست داد. به فاصله چند ثانیه موسی‌ نبی‌پور، سنتر باتجربه مهرام هم ۵ خطائه شد و او هم مجبور به ترک زمین شد. در دقایق پایانی بازی خوب بهنام یخچالی و محمد جمشیدی یک بار دیگر پتروشیمی را از حریف پیش انداخت اما فرید اصلانی هم با یک ۳ امتیازی بازی را در امتیاز ۶۹ مساوی کرد. مهرام با خطای میثم میرزایی ۲ امتیاز دیگر گرفت تا در فاصله یک دقیقه پایانی مهرام پیش بیفتد اما نیکخواه بهرامی هم با ۲ پرتاب آزاد بازی را به تساوی کشاند.

در فاصله ۴۵ ثانیه به پایان بازی نیکخواه بهرامی بازهم یک امتیاز تیم‌اش را پیش انداخت تا مصطفی هاشمی را مجبور به تقاضای وقت استراحت کند. بعد از این وقت استراحت نوبت به اصلانی رسید تا مهرام را ۷۴ بر ۷۳ پیش بیاندازد. پرتاب ۳ امتیازی بازیکنان میزبان ثمری نداشت تا با خطای آن‌ها روی محمد اجاقی ۲ پرتاب آزاد در اختیار او قرار بگیرد اما ۲ پرتاب او به بار ننشست تا با خطای مجدد بازیکنان میزبان صاحب ۲ پرتاب دیگر بشود. اجاقی این ۲ پرتاب را هم هدر داد اما با پایان زمان بازی مهرام با برتری ۷۴ بر ۷۳ پتروشیمی را در بندرامام شکست داد و قهرمان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز