خبرگزاری کار ایران

در دیدار با کیومرثهاشمی؛

رافائل: ایران یکی از قطب‌های بدنسازی است / در مبارزه با دوپینگ موفق عمل کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۷۴

بزرگترین تهدید و مانع برای گسترش و المپیکی شدن این رشته استفاده برخی ورزشکاران از مواد نیروزای غیر مجاز است که قطعا فدراسیون جهانی در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

صبح امروز رافائل سانتوجا رئیس فدراسیون جهانی IFBBبا حضور در محل کمیته ملی المپیک با کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی الپیک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار کیومرثهاشمی ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی و اشاره به ابعاد همگانی و قهرمانی فعالیت این رشته ورزشی در ایران ابراز داشت: رشته زیبای بادی بیلدینگ در حال حاضر نزدیک به ۱۸ هزار باشگاه ورزشی در ایران دارد و بنا بر گفته ریاست محترم این فدراسیون نزدیک به ۳ میلیون نفر در کشورمان به این رشته می‌پردازند، لذا با توجه این حجم گستردگی کار، عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون جهانی حداقل انتظار ما از مسئولان فدراسیون جهانی برای ایران است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: فدراسیون بادی بیلدینگ کشورمان رئیس دلسوز و فعالی در رذس خود دارد و این رشته مورد حمایت کمیته ملی المپیک است، ولی در عین حال انتظار داریم فدراسیون جهانی با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشورهایی همچون ایران بتواند گام‌های محکمی در زمینه المپیکی‌شدن بردارد، اما بزرگترین تهدید و مانع برای گسترش و المپیکی شدن این رشته استفاده برخی ورزشکاران از مواد نیروزای غیر مجاز است که قطعا فدراسیون جهانی در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: پیردو کوبرتن به اهمیت ورزش در کنار هنر توجه داشت و بادی‌بیلدینگ ظرفیت هنری و ورزشی بسیار بالایی دارد و شما با تاکید بر همین اصل می‌توانید با حضور این رشته در بازی‌های قاره‌ای و جهانی همچون بازی‌های آسیایی و یا اروپایی گام‌های محکمی بردارید. در واقع از نظر زیبا شناختی رشته شما می‌تواند حلقه اتصال ورزش و هنر باشد و برای مسئولین کمیته بین المللی اثرگذار و این موضع باید در میان کشورهای عضو فدراسیون جهانی جا بیفتد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: طی ۳ ماه آینده نشست هیات‌اجرایی شورای المپیک آسیا در ایران برگزار خواهد شد و می‌توانیم با شیخ احمد الصباح رئیس شورای‌المپیک آسیا در این باره نظرات‌مان را ارائه دهیم و حمایت‌های خود را از فدراسیون جهانی داشته باشیم.

در ادامه رافائل رئیس فدراسیون جهانی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران ابراز داشت: از پیشنهادهای سازنده رئیس کمیته ملی المپیک قدردانی می‌کنم و بدون تردید در دستیابی به این هداف بر روی حمایت‌های کمیته‌ملی ایران نگاه ویژه‌ای داریم.

وی در ادامه ابراز داشت: فدراسیون‌جهانی در حال حاضر ۱۹۲ عضو دارد و مورد اقبال عمومی کشورهاست و در این بین ایرانی‌ها بخاطر نوع ژنتیک و فعالیت‌های خوبی که دارند یکی از کشورهای موفق در این زمینه بوده و مورد توجه و حمایت ماست. برای ورود این رشته به المپیک صحبت‌هایی با شیخ احمد داشته‌ایم که شاهد ورود این رشته به بازی‌های ساحلی آسیایی و سپس رقابت‌های جهانی ساحلی هستیم در بخش مبارزه با دوپینگ نیز اقدامات بسیاری زیاد انجام شده و موفق هم عمل کرده‌ایم، اما برای موفقیت این رشته بدون تردید به حمایت کمیته ملی المپیک ایران و نقطه نظرات شما نیازمندیم.

رئیس فدراسیون جهانی در خاتمه ابرازداشت: برای ورود این رشته به المپیک باید تمامی قاره‌ها را با خود همراه کنیم و در این بین ایران نه فقط در این رشته بلکه در بسیاری از رشته‌های ورزشی جایگاه خوبی در جهان دارد و همین موفقیت و قدرتمند بودن مدال‌آوران این کشور در رقابت‌های بادی‌بیلدینگ ما را برآن داشت تا میزبانی رقابت‌های مهم جهانی را به ایران بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز