خبرگزاری کار ایران

در نشست هیات‌رییسه فدراسیون‌؛

مهاجرانی: شطرنج مکمل فوتبال است / زمین‌فوتبال و صفحه‌شطرنج مانند صحنه زندگی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۸۴

به اعتقادم ورزشکاران در تمامی رشته‌های ورزشی باید علاوه بر رشته‌تخصصی خود، شطرنج هم بازی کنند چراکه شطرنج فکر و ذهن ورزشکار را باز می‌کند و او را برای خوب اندیشیدن و خوب فکر کردن آماده می‌کند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر فراگیری و توسعه شطرنج برای تمامی اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان گفت: من به بازیکنانم زمان مربیگری تیم ملی فوتبال می‌گفتم باید شطرنج بازی کنید چراکه شطرنج فاکتور کمک کننده به فوتبال است.

به گزارش ایلنا، حشمت مهاجرانی که مهمان‌ویژه نشست هیات‌رییسه فدراسیون شطرنج بود با بیان این مطلب اظهار کرد: فوتبالیست پیش از آنکه توپ را دریافت کند، باید قدرت پیش‌بینی ارسال پاس یا حرکت بعدی را هم داشته باشد. شطرنج دقیقا قدرت پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل را در ورزشکاران تقویت می‌کند و کمک بسیار بزرگی برای فوتبال است و لازمه فوتبالیست بودن این بود که حتما در اوقات‌فراغت به بازی شطرنج هم بپردازند.

وی اضافه کرد: من به جوانان بخصوص ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌کنم حتما کتابخوانی، پیاده‌روی و شطرنج را در برنامه زندگی خود قرار دهند. این ۳ فاکتوردر زندگی افراد کمک می‌کند که ذهن فعالی داشته باشند و با این فعالیت‌ها موفق‌تر خواهند بود.

مهاجرانی گفت: به اعتقاد من ورزشکاران در تمامی رشته‌های ورزشی باید علاوه بر رشته تخصصی خود، شطرنج هم بازی کنند چراکه شطرنج فکر و ذهن ورزشکار را باز می‌کند و او را برای خوب اندیشیدن و خوب فکر کردن در مسابقات مهم آماده می‌کند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: نه تنها برای ورزشکاران حرفه‌ای که برای زندگی هم ورزش شطرنج لازم است. من همیشه فوتبال و شطرنج را با زندگی مقایسه می‌کنم، چراکه دقیقا زمین فوتبال و صفحه‌شطرنج همانند صحنه زندگی است و آنهایی موفق‌تر و جلوتر از بقیه هستند که فردای خود را بدانند و برای فردا و فرداها برنامه‌ریزی کنند و شطرنج هنری است که خوب اندیشیدن و بهتر اندیشیدن را به افراد یاد می‌دهد.

وی با تقدیر از حرکت زیربنایی که در فدراسیون شطرنج صورت گرفته، گفت: اینکه فدراسیون شطرنج با آموزش و پرورش پروتکل امضا می‌کند و ورزش را به مدارس برده از جمله زیربنایی‌ترین و اصلی‌ترین کارها در ورزش است و برای همین است که من در اخبار می‌شنوم فلان نوجوان دختر و پسر ایرانی قهرمان جهان می‌شود و این جای خوشحالی دارد.

مهاجرانی در پایان افزود: انتقادی که من به برخی رشته‌ها دارم روی همین برنامه‌ریزی برای نوجوانان است که خوشبختانه در شطرنج رویه خوبی اعمال شده و امیدوارم خانواده‌ها بدانند شطرنج زمینه فکری فرزندان آنها را می‌سازد و نحوه خوب و با فکر زندگی‌کردن را به فرزندان‌شان آموزش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز