خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آباده مطرح کرد:

نمایندگی‌مجلس و شورای‌شهر شغل محسوب می‌شوند / حضور دو شغله‌ها منع قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۳۷

نه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نه اعضای شوراهای اسلامی شهر نمی‌توانند به جز حضور در این سمت ها در فدراسیون های ورزشی و یا هیات مدیره تیم های ورزشی خدمت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای اسلامی شهر باید توجه کنند پیشگام مردم در رعایت قوانین هستند و بسیاری از تخلفات مدیران در رده‌های پایین تر ممکن است به خاطر عملکرد غیرقانونی آنها صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع ضمن بیان این مطلب، در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه عضویت در شورای شهر و ریاست فدراسیون ورزشی منافاتی با یکدیگر ندارد، گفت: در قانون شوراها عضویت در شورای اسلامی شهر به عنوان شغل محسوب شده است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: از طرفی ریاست یک فدراسیون ورزشی نیز شغل محسوب می شود و بنابر ماده ۲۷ قانون، دو شغله بودن مسئولان منع شده است.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: بر همین اساس نه نمایندگان مجلس و نه اعضای شوراهای‌اسلامی شهر نمی‌توانند به جز حضور در این سمت‌ها در فدراسیون های ورزشی و یا هیات مدیره تیم‌های ورزشی خدمت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با تمامی این تفاسیر نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای‌اسلامی شهر باید توجه کنند پیشگام مردم در رعایت قوانین هستند و بسیاری از تخلفات مدیران در رده‌های پایین‌تر ممکن است به خاطر عملکرد غیرقانونی آنها صورت گیرد.

گفتنی است، حسین رضازاده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری با مشکل دو شغله بودن روبروست و تعیین تکلیف وی به شورای حل اختلاف تهران کشیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز