خبرگزاری کار ایران

نابرابری‌ها مردم را آزار می‌دهد؛

ثروتی: رأی اعتمادم به وزیر ورزش را پس می‌گیرم / قانع نشویم وزیر کارت‌زرد می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۸۰

در برخی استان‌ها که جمعیت زیادی ندارند امکانات خوب ورزشی فراهم شده اما برعکس در برخی از استان‌ها که جمعیت زیادی هم دارند امکانات ضعیفی ارائه می‌شود و این نابرابری‌ها مردم را آزار می‌دهد.

نماینده خراسان شمالی با انتقاد از رویه وزارت ورزش در تخصیص بودجه و امکانات به استان‌ها تاکید کرد که نا برابری‌ها در این زمینه مردم را آزار می‌دهد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه سوالات خود از وزیر ورزش در مجلس همچنان پابرجا است و ادعای امیر خادم معاونت وزارت‌ورزش مبنی بر اینکه تا زمان طرح سوال ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش‌خصوصی واگذار شده و سوال نمایندگان از وزیر «کان‌ لم‌ یکن» خواهد داشت، بیان داشت: سوال من از وزیر ورزش تنها در یک مورد نیست، بلکه در ۶ موضوع مختلف از وزیر ورزش سوال دارم و اگر یکی از آنها برطرف شود، بقیه‌اش هنوز باقی می‌ماند. اگر هم هر ۶ مورد تا زمان طرح سوال برطرف شود که بعید می‌دانم، من دیگر سوالی ندارم.

وی ادامه داد: سوال من از وزیر ورزش در دست هیات رئیسه مجلس است و هر موقع آنها زمان تعیین کنند سوالاتم را از وزیر خواهم پرسید اما قاعدتاً با توجه به بررسی بودجه سال ۹۴ سوالاتم از وزیر ورزش به سال آینده موکول خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف ضعیف عمل کردند و من که به او رأی اعتماد داده بودم، رأی اعتماد خود را پس می‌گیرم. یکی از سوالاتی که از وزیر ورزش و جوانان دارم درباره بخش جوانان است؛ عدم اجرای قوانین مربوط به بخش جوانان از جمله پرداخت‌تسهیلات به جوانان از جمله آنها است. اقدامات وزیر در این زمینه ضعیف بوده است.

ثروتی متذکر شد: مسئله بعدی اینکه وزیر ورزش استان‌های کشور را هم‌طراز ندیده‌اند، در برخی استان‌ها مسائل مربوط به ورزش با نیروی‌انسانی کافی پیگیری می‌شود اما در برخی استان‌ها ضعیف عمل می‌کنیم و هیچ توجهی به آنها نداریم. نکات متعدد دیگری درباره عملکرد وزیر ورزش و جوانان وجود دارد از جمله بحثواگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال و اگر از پاسخ‌های وزیر قانع نشویم بنا به نظر سایر نمایندگان احتمال اینکه وزیر ورزش کارت زرد بگیرد وجود دارد.

وی افزود: تا آنجا که در مجلس بررسی کردم نظر برخی از نمایندگان‌مجلس روی گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان منفی است و برخی نیز نگرش مثبتی روی او دارند.

این نماینده مجلس درباره سرنوشت کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال و ادامه کار این مربی پرتغالی در ایران نیز گفت: در این زمینه نظر فدراسیون در چارچوب و ضوابط خودش حائز اهمیت است. کی‌روش تلاش خود را انجام داده و با نظرسنجی که مردم انجام دادند فکر می‌کنم نظر فدراسیون حائز اهمیت خواهد بود.

ثروتی با اشاره به وضعیت کلی حاکم بر ورزش ایران نیز بیان داشت: راجع به ورزش کشور چند نکته وجود دارد؛ بحثنرم‌افزار و سخت‌افزار. نرم‌افزار باید در اختیار مردم قرار بگیرد. گاهی دولت در امور فدراسیون‌ها دخالت‌های بی موردی می‌کند در حالیکه نقش آنها نظارتی است و نباید انتخابی باشد. در خراسان‌شمالی خود ورزشکاران هیات‌والیبال را اداره می‌کنند اما مدیرکل اداره ورزش و جوانان دخالت‌هایی می‌کند و این موضوع به ورزش آسیب می‌زند. همین شیوه مدیریت‌ها ناصحیح است که به ورزش آسیب می‌زند. برخی هیات‌ها و فدراسیون‌ها از وزارت ورزش و جوانان ناراحت هستند و اعلام می‌کنند دولت در ورزش دخالت می‌کند.

وی اضافه کرد: طبق اصل ۴۸ قانون اساسی توسعه استان‌ها باید متوازن باشد اما وزارت‌ورزش این موضوع را رعایت نمی‌کند، یعنی شما می‌بینید در برخی استان‌ها که جمعیت زیادی ندارند امکانات خوب ورزشی فراهم شده اما برعکس در برخی از استان‌ها که جمعیت زیادی هم دارند امکانات ضعیفی ارائه می‌شود و این نابرابری‌ها مردم را آزار می‌دهد. من از عملکرد وزیر ورزش راضی نیستم. به طور نمونه مجتمع معلولان خراسان‌شمالی نسبت به استان سمنان ۲ برابر ورزشکار معلول دارد اما ضریب پیشرفتش ۳درصد بوده ولی در همین استان سمنان ۵۰ درصد پیشرفت داشته یا در برخی از استان‌ها ۷۰درصد پیشرفت داشته است.

نماینده خراسان‌شمالی در مجلس خاطرنشان کرد: ورزشگاه ۱۵هزار نفری استان ما ۴ سال است بهره‌برداری‌اش به تاخیر افتاده؛ من می‌گویم اگر بودجه نداریم برای استان‌های دیگر هم به مانند استان ما رفتار کنید، نه اینکه تبعیض قائل باشید. در حال‌حاضر مراحل ساخت سالن ۶ هزار نفری ما با ۵۰ درصد پیشرفت کار، ۲ سال است تعطیل شده؛ چرا باید اینطور باشد؟ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعلام کرده بود پروژه‌های بالای ۸۰درصد ساخت را بودجه می‌دهیم تا کار تکمیل آنها به اتمام برسد اما ما چند پروژه بالای ۸۰درصد داریم که این سازمان هم کمکی به ما نمی‌کند. چرا باید چنین مسئله‌ای به وجود بیاید؟

ثروتی خاطرنشان کرد: باید بگویم ما حتی یک چمن‌مصنوعی در استان خود نداریم. یک استادیوم قدیمی داشتیم(تختی) که تنها چمن ما بود که آن هم ۳ سال قبل از بین رفته اما حتی وزارت‌ورزش هم برای ترمیم آن کمکی به ما نکرده تا این چمن بازسازی شود. آقایان از محل بودجه‌ای که در این زمینه دارند برای ترمیم چمن ورزشگاه اختصاص دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز