خبرگزاری کار ایران

سیاست دولت و وزارت خوش‌حسابی است؛

گودرزی: فدراسیون‌ها برای جذب سرمایه برنامه داشته باشند / حتی یک‌ریال را هم بلوکه نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۰۷

در وزارت ورزش و جوانان حتی یک ریال را هم بلوکه نمی‌کنیم و در جایی که باید صرف می‌شود حتما هزینه خواهد شد و درباره بودجه‌های عمرانی هم همین نگاه را داریم.

نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی عصر دو شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی ضمن تقدیر از روسای فدراسیون‌های ورزشی به خاطر تلاش در کسب عناوین بین‌المللی و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین مهم ورزشی، نکاتی را در خصوص برگزاری آیین تجلیل از قهرمانان ارائه کرد.

در این نشست که کیومرثهاشمی رییس کمیته ملی المپیک و معاونین و مدیران‌کل ستادی نیز حضور داشتند، گودرزی به مشکلات مالی فراروی وزارت ورزش و جوانان و تهیه جوایز برای مدال‌آوران رویدادهای مهم ورزشی اشاره کرد و گفت: سیاست دولت و وزارت خوش حسابی است و تلاش می‌کند با همه محدودیت‌های موجود به نحو شایسته از قهرمانان ملی و مربیان خود تجلیل کند

وزیر ورزش و جوانان خطاب به روسای فدراسیون‌ها اظهار داشت: می‌دانیم شما با کمبود بودجه مواجه هستید و با تلاش و سختی سکان ورزش را در دست دارید و من به این خاطر از تلاش شما تقدیر می‌کنم و به شما خدا قوت می‌گویم.

وی تصریح کرد: بنا به نقش فدراسیون‌ها سعی کردیم در تقسیم این بودجه نگاهی متوازن داشته باشیم و جامعه مخاطب و گستردگی رشته‌ها بر این تقسیم بندی اثر می‌گذارد.

گودرزی تاکید کرد: ظرفیت مالی باید بالاتر رود اما داشته‌های ما همین است. در وزارت ورزش و جوانان حتی یک ریال را هم بلوکه نمی‌کنیم و در جایی که باید صرف می‌شود حتما هزینه خواهد شد و درباره بودجه‌های عمرانی هم همین نگاه را داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش و اهمیت بازاریابی گفت: منابع محدود است و ما چاره و گریزی جز بازاریابی و جذب سرمایه از بیرون نداریم. هر کدام از روسای فدراسیون‌ها نیز به فراخور فعالیت خود بهتر است سرمایه‌ها را جذب کنند.

وی همچنین به ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و با بیان اینکه ورزش این بخش برای ما بسیار مهم است، گفت: من و مجموعه وزارت نسبت به همه جانبازان احساس وظیفه می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای رونق‌بخشی به این ورزش خواهیم کرد.

پاسخ‌گویی معاونین وزیر به سوالات

همچنین در این نشست مشترک هر یک از حاضران گزارشی کوتاه از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه خود ارائه کردند و به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌ورزش و جوانان در این نشست با اشاره به تقویم‌های ورزشی که از سوی فدراسیون‌ها به معاونت ارائه شده، گفت: بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها ارائه می‌شود، براساس تقویم پیشنهادی خواهد بود که در این خصوص تفاهم نامه‌ای در ۱۱ محور تهیه شده که در جلسه تدوین آن نمایندگانی از معاونت فرهنگی، معاونت ورزش بانوان و معاونت همگانی حضور داشتند.

وی گفت: کسب سهمیه میزبانی، حضور در مسابقات برون مرزی، رشته‌های ورزشی پایه و پرمدال و رشته‌های فدراسیون‌هایی که قابلیت توسعه در حوزه همگانی را دارند در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر در این نشست، بازاریابی ورزشی با هدف در آمدزایی را مورد توجه قرار داد و افزود: با بررسی‌هایی که انجام شده تنها حدود ۱۴ فدراسیون در این بخش فعال هستند. بنابراین برای فعال‌سازی سایر فدراسیون‌ها نخستین نشست هم اندیشی را نهم اسفندماه با عنوان توسعه بازاریابی در ورزش برگزار خواهیم کرد. در این سمینار ۵ کارگاه آموزشی خواهیم داشت و از همه فدراسیون‌ها می‌خواهم در آن حضور یابند.

سجادی در این نشست به اهمیت اعضای هیات‌رییسه در تصمیم سازی‌ها اشاره و تاکید کرد: پیش از معرفی افراد و اعلام اسامی آنها با کارشناسان ما مشورت کنید. ما کسی را نفی یا مجاب نمی‌کنیم اما برای عملکرد بهتر نیازمند مشورت هستیم.

همچنین غلامرضا شعبانی‌بهار نیز در نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با اعلام خبر تخصیص مرحله دوم بودجه این معاونت با هدف توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: قرار بود ۲۵ درصد این رقم را به فدراسیون‌هایی پرداخت کنیم که گزارش کاملی از اقدامات خود را در زمینه ورزش همگانی ارائه دهند. خوشبختانه تمام فدراسیون ها، گزارش های کاملی را ارائه کردند که مورد بررسی قرار گرفت و مابقی بودجه در نظر گرفته شده پرداخت خواهد شد.

وی درباره بودجه فدراسیون‌ها در حوزه ورزش همگانی برای سال ۹۴ اظهار داشت: این رقم برای سال آینده همان ۱۰ درصد خواهد بود اما به صورت پروژه‌ای پرداخت خواهد شد. یعنی هر فصل باید پروژه مورد نظر خود را با عنایت به مواردی چون زمان، مکان و گستردگی به ما اعلام کنند تا ما برای هر پروژه ۱۰ درصد در نظر بگیریم. برای تحقق این موضوع فدراسیون‌ها تا اسفندماه امسال فرصت دارند تا اعلام برنامه کنند

وی گفت: ما آمادگی بررسی برنامه‌ها و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با فدراسیون‌ها را داریم و امیدواریم ضمن حفظ برنامه‌های حوزه قهرمانی خودشان، همه فدراسیون‌ها یه صورت ویژه موضوع عمومی‌سازی رشته‌های ورزشی را در دستور کار دهند.

همچنین معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش نیز در این نشست گفت: وزارت ورزش و جوانان عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور است. پس ما در مقابل توسعه فرهنگ قرآنی مسئولیم. اخیرا وزیر با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دبیر شورای انقلاب فرهنگی تفاهم نامه‌ای را جهت ترویج فرهنگ قرآنی امضا کردند که درخواست می‌کنیم فدراسیون‌ها حتما در این راستا فعالیت کنند و مشارکت داشته باشند.

احمدی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ورزش اظهار داشت: گزارش راهبردی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده که جهت بهره‌برداری در اختیار مسئولین ورزش کشور و فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد. روسای فدراسیون‌های ورزشی بالاترین و مهمترین مسئولیت را در بهره برداری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه ورزش دارند.

همچنین معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: با توجه به سیاستهای وزارتخانه در بخش بانوان که دیدگاههای مقام معظم رهبری و نظارت ریاست جمهوری هم در ان دیده شده و به طور جدی هم پیگری شده است.

رباب شهریان در ادامه به نکاتی که رییس‌جمهوری در مراسم تجلیل از مدال آوران اشاره کرد و افزود: امنیت، ازادی، محوریت اخلاق در ورزش و عدم تبعیض نسبت به ورزش بانوان و آقایان از نکاتی است که دکتر روحانی در این آیین بیان داشت.

او با تاکید بر سلامت محوری با بهره گیری از برنامه‌های توسعه در حوزه همگانی ادامه داد: بانوان نیمی از افراد جامعه هستندکه باید سلامتی آنها در دیدگاه کلان به آن پرداخته شود.

معاون وزیر خاطرنشان ساخت: تونسعه فرهنگی در این‌خصوص می‌تواند نقش به سزایی داشته ضمن اینکه در کنار ترغیب بانوان به ورزش همگانی نباید از ورزش قهرمانی و هدایت استعدادهای ورزشی بر حضور در میادین مهم بین المللی غافل شد.

او الگو سازی با بهره گیری از ورزش را بسیار مهم خواند و گفت: باید اهتمام بیشتری در این بخش داشته باشیم.

شهریان در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و از تشکیل کارگروه های تخصصی زنان خبر ذاد و افزود: مهمترین وظیفه این معاونت نظارت و ارزیابی حوزه های استانی و فدراسیونی است که به طور جدی این بخش نیز پیگیری می شود.

همچنین معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست ضمن قدردانی از فدراسیونهای ورزشی به خاطر کسب نتایج درخصوص المپیکهای جهانی و آسیایی نکاتی را در خصوص بودجه بودجه سال ۹۳ ارائه کرد.

او درباره بودجه سال ۹۴ گفت: این رفم نسبت به سال‌گذشته ۴۵ درصد در لایحه بودجه کشور رشد داشته ولی کافی نیست.

مناف‌هاشمی به مصوباتی که توسط کمیسیون تلفیق صورت گرفت اشاره کرد و افزود: حاصل جلسات بسیار خوب بود و ما توانستیم چند پیشنهاد خود را در این کمیسیون تصویب کنیم. برآورد ما این اسیت که در سال ۹۴ اعتبارات ما نسبت به ۹۳ حدودا دوبرابر می‌شود که اتفاق بسیار خوبی است.

رییس فدراسیون شمشیری بازی هم در این نشست به شبهاتی که برای برخی از مردم درباره اتفاقاتی که در حوزه‌ورزش به وجود آمده اشاره کرد و افزود: بحثمهم ما در این حوزه اخلاق است و ما نباید از بحثتربیتی و توجیهی غافل شویم.

پور کیانی سرپرست فدراسیون دانشگاهی در این جلسه به بیست و هشتمین دوره مسابقات دانشجویان جهان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ورزش دانشگاهی در این دوره از رقابت‌ها در ۸ رشته ورزشی شرکت خواهیم کرد.

علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو هم گزارشی از مسابقات غرب آسیا در زاهدان ارائه کرد.

هاشمی رییس فدراسیون تیر اندازی هم با اشاره به منویات رهبر انقلاب برای جامعه ورزش خواستار تبیین و ترویج بیشتر آن در ورزش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز