خبرگزاری کار ایران

جزئیات‌تازه از پرونده زمین‌خواران ورزشی؛

۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران توقیف شد / دستگیری ۱۳ نفر از زمین‌خواران در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۷۷

۱۳ نفر از افراد موثر در زمین‌خواری به اتهام فروش‌مالی غیر و تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شده است.

دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در تکمیل اخبار خود از پرونده زمین خواری ورزشی در اصفهان در گزارشی اعلام کرد: حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی توقیف شد.

به گزارش ایلنا، ۱۳ نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر و تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شده است.

بر اساس گزارش دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان، در سال ۱۳۶۸ به دستور دولت، ۱۱۰۰ هکتار از اراضی به نام تربیت بدنی استان اصفهان به نمایندگی دولت ثبت شد. این زمین ها ۲۵۰۰ معارض، مالک و کشاورز داشت. حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از حساب اعتبارات عمرانی و جاری توسط دادگاه ها به نفع معارضین برداشت شده و تحویل داده شد و بخش عظیمی از این اراضی، توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و یا تحت کشت، خرید و فروش قرار گرفت. حدود ۱۶۰۰ پلاک زمین یا کاربر مسکونی توسط دولت به عنوان جایگزین این زمین ها در شهرهای بهارستان، خورزوق، شاهین شهر و دولت آباد به معارضین اهدا شد، اما اراضی به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد.

در این راستا ۱۳ نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر، تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شد. متهمان بازداشت شده پس از انجام تحقیقات اولیه هم اکنون با وثیقه های میلیاردی فعلا آزاد هستند و مراحل نهایی تحقیق و صدور کیفر خواست در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز