خبرگزاری کار ایران

گروسی تأکید کرد:

لزوم شفاف‌سازی در قانون دو شغله‌ها / دچار دوگانگی در اجرای قانون هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۰۴

در زمینه دو شغله بودن دچار دوگانگی در قانون هستیم که برای رفع آن ابتدا باید مشخص شود دو شغله بودن مشکلی برای حوزه ورزش ایجاد نکرده باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: در زمینه دو شغله بودن دچار دوگانگی در قانون هستیم که برای رفع آن ابتدا باید مشخص شود دو شغله بودن مشکلی برای حوزه ورزش ایجاد نکرده باشد.

به گزارش ایلنا، حسین گروسی، با بیان اینکه در زمینه دو شغله بودن افراد به خصوص روسای فدراسیون ها کمی ابهام وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما این است که وزارت ورزش و جوانان به همراه سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه جلسه ای برگزار کرده و نظر کارشناسی ارائه کنند.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه دچار دوگانگی در قانون هستیم که برای رفع آن ابتدا باید مشخص شود دو شغله بودن مشکلی برای حوزه ورزش ایجاد می کند یا خیر.

وی در ادامه با بیان اینکه اظهار نظرها در این زمینه متفاوت شده است، یادآور شد: فدراسیون های خارجی حالت NGO دارند و به صورت مستقل فعالیت می کنند که موفق هم هستند اما در کشور ما فدراسیون ها به علت دریافت قسمتی از بودجه از دولت، دولتی محسوب می شوند.

گروسی در ادامه با بیان اینکه محور تصمیم گیری ها باید بر اساس پیشرفت در حوزه ورزش کشور باشد، عنوان کرد: بر همین اساس می توان حضور افراد در پست ریاست فدراسیون ها را بررسی کرد و دید آنهایی که دو شغله هستند توانسته اند باعثپیشرفت ورزش مربوطه شوند یا موجب رکود آن شده اند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید قانون در این زمینه شفاف سازی شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که فدراسیون ها از دولت بودجه می گیرند تعارض زیاد شده است چرا که طبق قانون فعالیت در دو سازمان که از دولت بودجه دریافت می کنند خلاف قانون است از طرفی برخی افراد دلایلی می آورند که ریاست فدراسیون ها شغل دولتی محسوب نمی شود از این رو لازم است شفاف سازی در قانون صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز