خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش مطرح کرد؛

مقابل اتفاقات بین‌المللی منفعل هستیم / تاماش آیان باز هم دخالت کند، شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۱۳

به خاطر اختلاف سلایق در برخی فدراسیون‌ها، کرسی‌های بین‌المللی بسیاری را از دست داده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حضور موثر در مجامع بین‌المللی گفت: به خاطر اختلاف‌سلایق در برخی فدراسیون‌ها، کرسی‌های بین‌المللی بسیاری را از دست داده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی نمایندگان ایران در مجامع بین‌المللی ورزش با بیان اینکه کرسی‌های بین‌المللی که هم اکنون در اختیار نمایندگان‌ایران در مجامع بین المللی است بیشتر با تلاش فردی بوده، نگاه سازمان‌یافته و برنامه‌ای درباره کسب و ارتقای جایگاه‌های مهمتر را در عرصه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اختلافات درونی فدراسیون‌های‌ورزشی که منجر به از دست‌دادن کرسی‌های بین‌المللی شده اظهار داشت: اختلاف‌سلایق نباید به میادین بین‌المللی کشیده شود، چراکه این موضوع تبعات‌منفی بسیاری برای ورزش ایران در پی دارد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی‌المپیک متوجه این اتفاقات می‌شدند با مذاکره و رایزنی طرفین‌مشاجره، مانع این ایجاد این شرایط می‌شدند. باید این فعالیت با تدوین آیین‌نامه سازمان‌دهی شده و برنامه‌های متمرکز به پیش رود تا در نهایت فعالیت های بین المللی مان به نتایجی مثبت و مطلوب در ورزش ختم شود.

گودرزی با تاکید بر حمایت از نمایندگان ما در مجامع بین‌المللی افزود: ما هنوز در مقابل اتفاقاتی که در میادین بین‌المللی و عرصه‌های انتخاباتی و کسب کرسی‌ها می‌افتد منفعل هستیم و این ضعف باید هر چه زودتر رفع شود. اگر نمایندگانی داریم باید آنها را در مجامع بین‌المللی حفظ کنیم و جایگاه‌شان را ارتقا دهیم و اگر نداریم باید حوزه را تقویت کنیم و یک نماینده داشته باشیم.

محمود گودرزی در حاشیه نخستین نشست شورای هماهنگی نمایندگان ایران در مجامع بین المللی ورزش در جمع خبرنگاران درباره تعداد کرسی‌های ایران در مجامع بین‌المللی گفت: من این تعداد را مناسب نمی‌بینم. اگرچه ما ۴۰۰ کرسی داریم اما ۲۰۰کرسی مربوط به داوری است که آن هم در جای خود مهم و قابل توجه است.

او افزود: باید به سمتی برویم که تعداد آن ها هم از نظر کمی و هم کیفی افزایش پیدا کند. وی ادامه داد: در خیلی از رشته‌ها در قاره توانمندی داریم که باید به تناسب آن جایگاه هم داشته باشیم. در کشتی در جمع سه تیم برتر جهان هستیم اما جایگاهی نداریم که این باعثتأسف است یا در فوتبال که کرسی اثرگذار نداریم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: دوستان ما در وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفتند از کلیه کسانی که در آسیا و جهان دارای کرسی هستند دعوت کنند تا برای گرفتن کرسی های بیشتر راهکار پیدا کنیم. حفظ کرسی‌های فعلی اولویت نخست ما است و بعد از آن به دنبال کرسی های بیشتر خواهیم بود.

او گفت: اگر تقویم های انتخاباتی فدراسیون های جهانی و آسیایی زودتر شناسایی شوند وبعد به دنبال کاندیدا ها برویم می توانیم در کسب کرسی خیلی موفق تر عمل کنیم. با جمع کردن این دوستان و آگاه کردن آن ها نسبت به منافع ملی و دور کردن از بحثهای شخصی می توان اتحاد خوبی ایجاد کرد.

دکتر گودرزی با تاکید بر حمایت از توانمندی افراد شایسته برای حضور در مجامع بین المللی گفت: باید دنبال این باشیم که سفرای ایران در خارج از کشور، از آنها حمایت کنند.

او ادامه داد: در همین راستا به دنبال امضای تفاهم نامه با وزارت خارجه هستیم. این کار بلند مدت است و قطعا در کوتاه مدت جواب نخواهد داد. باید کمیته ملی المپیک، وزارت خارجه و ورزش و جوانان دست به دست هم دهند تا مشکل برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: رسانه ها به عنوان یک رکن اصلی می توانند کمک دهنده باشند و امیدوارم جایگاه رسانه ها در کسب کرسی ها به خوبی دیده شود.

او درباره انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری و حمایت تاماش آیان از رضازاده اظهارکرد: متاسفانه نامه آیان اصلاً زیبا نیست و اعلام کرده باید نام رضازاده از صندوق رأی بیرون بیاید. چنین پیشنهادی از سوی یک رئیس‌فدراسیون‌جهانی مناسب نیست. این دخالت در مسایل داخلی کشورمان است. من این اقدام را محکوم می‌کنم. اگر این رفتار تکرار شود قطعاً به مجامع‌خارجی شکایت خواهیم کرد.

او با تاکید بر این موضوع که در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری طبق قانون عمل خواهیم کرد، اظهار داشت: آخرین مصوبه و ابلاغی که از سوی سازمان بازرسی شده شورای‌شهر و فدراسیون ۲ شغل محسوب می‌شوند و نمی‌تواند یک فرد در هر دو مسئولیت فعالیت کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مسئول فعلی فدراسیون وزنه‌برداری دوره ریاستش امروز تمام شد و طبق این قانون، باید یک شغل را انتخاب کند و ما طی روزهای آینده برای این فدراسیون سرپرست انتخاب خواهیم کرد.

او رضازاده را یکی از سرمایه‌های ورزش کشور دانست و گفت: امیدوارم یکی از این شغل‌ها را انتخاب کند و طبق نظر بازرسی کل کشور او اگر در شورا باشد نمی‌تواند در فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار داشت: انتخابات فدراسیون‌ها به قدرت خود باقی است و فدراسیون همگانی به زودی انتخاباتش برگزار می‌شود. وزارت‌ورزش در هر حوزه‌ای بتواند به فدراسیون‌های ورزشی کمک می‌کند ولی معاونت‌های وزارت مسئول مستقیم فدراسیون‌ها نیستند زیرا هر فدراسیون برای خود یک رئیس دارد.

گودرزی در مورد اینکه آیا «برانوش نیک‌بین» به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب خواهد شد، گفت: طی چند روز آینده سرپرست مشخص می‌شود و افرادی برای سرپرستی انتخاب می‌کنیم که از مدیران حوزه‌ورزش باشند. هنوز تایید صلاحیت برخی از نامزدهای فدراسیون وزنه‌برداری نرسیده است.

گودرزی در مورد اینکه سرخابی‌ها برای واگذاری خریداری نداشته‌اند و قیمت پایه آنها ۴۰درصد کاهش داشته، گفت: ‌ ما هیچ تغییری در قیمت‌پایه نداده‌ایم اما مبلغ پیش‌پرداخت از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و اقساط برای رعایت حال خریداران بیشتر شده است. قیمت‌پایه آنطور که سازمان خصوصی‌سازی گفته و کارشناسی هم هست قیمت‌برند و امکاناتی است که این دو باشگاه دارند. بدهی‌ها هم به خریدار ربطی ندارد و دولت قبول کرده آن را پرداخت کند.

وزیر ورزش در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال درباره صلاحیت افرادی که قرار است استقلال و پرسپولیس را خریداری کنند و اینکه چه تضمینی دارید در آینده مشکلی ایجاد نشود، یادآور شد: برخی صلاحیت‌ها عمومی است که خریداران باید داشته باشند و مراجع ذیربط آن را تعیین می‌کنند. آنها می‌خواهند مطمئن شوند این ۲ باشگاه دچار چالش نخواهند شد یکی از این تضمین‌ها اهلیت است. بدیهی است اگر فرد اهلیت داشته باشد می‌تواند باشگاه را جلو ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز