خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان:

در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعتباری نداریم

مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش از استعدادیابی‌های استانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایرج رحمانی ظهر یکشنبه در جمع خبر نگاران اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعتباری ندارد.

وی با بیان اینکه باید در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرهنگ سازی شود، افزود: ورزش می‌تواند در حوزه آسیب های اجتماعی و جلوگیری جوانان از اعتیاد بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه بسیار خوبی در مجلس برای اخذ وام ازدواج جوانان انجام گرفته است، گفت: اگر وام ده میلیون تومانی محقق شود بسیاری از موانع ازدواج جوانان برطرف خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بانک مرکزی در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند تا این موضوع عملیاتی شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته آینده جلسه ای مشترک بین مدیران کل و روسای فدراسیون‌ها در مرکز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این جلسه استان‌ها استعدادیابی می‌شوند و پیشنهادات لازم از استان‌ها اخذ خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمایش انجام شده طی این جلسه منابع را در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۸۸ اماکن ورزشی باید به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: در این راستا معافیت مالیاتی در تمام بخش‌ها برای سرمایه گذاران در حوزه ورزش در قانون بودجه سال ۹۵ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، بیان داشت: این تعداد پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز مالی دارد که وزارتخانه تنها ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان افزود: حداقل سه میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان خراسان جنوبی قرار خواهد گرفت.

رحمانی با بیان اینکه نیاز اصلی استان راه دسترسی به جاده و آب های سطحی  ورزشگاه است، گفت: رفع این مشکل باید از طریق استانداری و ادارات استانی انجام پذیرد.

کد خبر : ۳۶۶۸۸۴