خبرگزاری کار ایران

انصراف پینگ‌پنگ بازان المپیکی ایران از حضور در تورجهانی کره‌شمالی

پینگ پنگ بازان المپیکی ایران از حضور در تور جهانی کره شمالی انصراف دادند.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون تنیس روی میز،  با درخواست کادر تیم های ملی (مدیر و سرمربی تیم ملی بزرگسالان) و موافقت رئیس فدراسیون، المپیکی های ایران از حضور در تور جهانی کره جنوبی منصرف شدند.

کادر فنی تیم‌های ملی طرح این موضوع را در راستای محافظت فنی و روانی از ورزشکاران و به خصوص حفظ و ارتقای رنکینگ المپیکی‌ها به منظور افزایش شانس آن ها برای قرار گرفتن در سید مناسب مسابقات المپیک ریو 2016 اعلام کرده اند .

کادر تیم های ملی اعلام داشته که ملی پوشان با حضور در اردوی چین و تورهای جهانی ژاپن و کره جنوبی تا حدودی زیادی به اهداف فنی و رنکینگی خود رسیده و در شرایط جدید ایجاد شده در لیست تور جهانی پیونگ یانگ به استناد تعدد حضور ورزشکاران بدون رنکینگ در آن کشور ، شرکت در این مسابقات را در آستاته حضور در المپیک و احتمال لطمه به رنکینگ ، به صلاح ورزشکاران نمی داند.

 با توجه به درخشش نسبی و پیش بینی ارتقای رنکینگ نوشاد و نیما عالمیان و وضعیت نسبتاً ثابت ندا شهسواری و از طرفی حضور تعداد زیادی از ورزشکاران بدون رنکینگ کره ای و چینی در این مسابقات، خطر افت رنکینگ در آستانه حضور در المپیک ، ورزشکاران کشورمان را تهدید می کند .  

نمایندگان ایران در المپیک ریو 2016 به محض بازگشت به ایران و پس از چند روز استراحت و دیدار با خانواده ، در اردوی داخلی صلح و دوستی که با حضور ورزشکاران کره شمالی و کره جنوبی و متصل به اعزام برگزار می شود حضور خواهند یافت تا با آمادگی حداکثری روانی و فنی در تاریخ 9 مرداد عازم ریو محل برگزاری المپیک 2016 شوند .

 

کد خبر : ۳۸۴۰۹۵