خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ورزش و جوانان در خرم‌آباد:

اختصاص 30 درصد از اعتبارات ورزش استان‌ها به ورزش بانوان

معاون امور استان‌ها وزارت ورزش و جوانان گفت: ۳۰درصد از اعتبارات ورزش استان‌ها به ورزش بانوان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، امیررضا خادم امروز در جلسه با فعالان ورزش بانوان استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد اظهار کرد: وزارت ورزش نگاه خاصی به ورزش بانوان دارد و در این راستا استان‌ها را مکلف کرده‌ایم که ۳۰ درصد از اعتبارات خود را به ورزش بانوان اختصاص دهند.

وی افزود: در سفرهای استانی پیگیری می‌کنیم که آیا ۳۰ درصد اعتبارات ورزش بانوان هزینه شده یا این اتفاق نیفتاده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه البته یک نگاه عمومی نسبت به ورزش بانوان وجود دارد که به دنبال آن ورزش بانوان مورد کم لطفی قرار گرفته است، گفت: این نگاه در حوزه ورزش زنان در استان‌هایی مانند لرستان پررنگ‌تر است؛ البته توصیه ما به زنان ورزشکار این است که از این وضعیت تمکین نکنند.

خادم با بیان اینکه ورزش مردان به دلیل استفاده از اسپانسر وپخش تلویزیونی از اعتبارات بیشتری برخوردار است، اما ورزش بانوان از این فرصت‌ها بهره‌مند نیست تصریح کرد: ما به دنبال تغییر این دیدگاه نسبت به ورزش زنان هستیم؛ البته این تغییر دیدگاه نیازمند همت زنان است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود منابع مالی مجبور هستیم که به صورت گزینشی برخی از رشته‌های ورزشی را مورد حمایت قرار دهیم و این وضعیت در استان‌های محرومی مانند لرستان و ایلام که از صنایع فعال برخوردار نیستند بد‌تر است، اظهار کرد: باید هیئت‌های ورزشی از هیئت‌های موفق الگوبرداری کنند.

کد خبر : ۳۹۰۰۱۸