خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات اجرایی آسیا مطرح شد؛

ژاپن برای میزبانی بازی‌های آسیایی 2026 اعلام آمادگی کرد

ژاپن برای بازی‌های آسیایی 2026 اعلام آمادگی کرد که فردا در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، یکی از موضوعات مهم مطرح شده در شصت و هشتمین جلسه هیات اجرایی و سی و پنجمین جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که امروز و فردا برگزار می‌شود، مشکلات جاری دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کویت با دولت کویت و محدودیت‌های اعمال شده برای دفتر مرکزی OCA و فعالیت‌های شورای المپیک آسیا از سوی آن دولت است که در این باره بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست شیخ احمدالفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا اظهار داشت: در 2 سال گذشته متاسفانه مشکلات متعددی دفتر شورا با دولت کویت داشت که در ارتباط با آن دو پیشنهاد برای اظهار نظر هیات اجرایی مطرح کرد. ابتدا اینکه مجمع شورای المپیک آسیا که قرار است فردا برگزار شود اختیار و تصمیم گیری در این باره را به هیات اجرایی تنفیذ نماید تا در زمان لازم هیات اجرایی بتواند تصمیمات نهایی را اتخاذ نماید.

وی افزود: پیشنهاد دوم اینکه تا قطعیت وضعیت مقر شورای المپیک آسیا، کارهای اجرایی در 5 منطقه آسیایی شرق آسیا، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا، غرب آسیا و آسیای میانه توسط دفاتر آن تا روشن شده تکلیف نهایی دفتر مرکزی OCA در کویت با هماهنگی مسئولین نسبت به انجام امور ورزش قاره اقدام شود.

این اقدام ادامه خواهد داشت تا در چند ماه آینده وضعیت مقر شورای المپیک آسیا در کویت مشخص شود چرا که تاکنون 9کشور پیشنهاد کردند مقر و دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کشور آنها حتی با امکانات و شرایط بهتری مستقر شود که در صورت عدم همکاری دولت کویت در اینباره، دفتر مرکزی OCA به یکی از این کشورهای فوق طبق تصمیم گیری اعضای هیات اجرایی که از سوی مجمع تصمیم گیری و به آن تنفیذ می‌گردد منتقل خواهد شد که در خاتمه اعضای هیات اجرایی به اتفاق آرا هر دو پیشنهاد مطروحه را تصویب کردند.

در ادامه مسئولین کمیته‌های مختلف شورای المپیک با ارائه گزارشات خود پرداخته و سپس مسئولین ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی اندونزی نیز گزارشی از روند اجرایی امور برای میزبانی مطلوب بازی‌های 2018 ارائه کردند.

در خاتمه شهر ناگویای ژاپن برای میزبانی بازیهای آسیایی 2026 اعلام آمادگی کرده و مقرر شده در نشست فردا (سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا) در این باره تصمیم گیری شود.

سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۱۳۲۷۴