خبرگزاری کار ایران

بازدید توماس باخ از نامزد میزبانی المپیک 2024

رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک روز گذشته (شنبه) بازدید دو روزه خود از شهر پاریس، نامزد میزبانی المپیک ۲۰۲۴ را آغاز کرد.

به‌ گزارش ایلنا، توماس باخ، در بازدید اولیه خود از موسسه ملی ورزش فرانسه (INSEP) دیدن کرد. او همچنین از امکانات موجود در انجمن ورزش حرفه‌ای فرانسه بازدید کرد.

توماس باخ از برنامه گسترش ورزش جوانان که توسط (INSEP) انجام می‌شود تقدیر کرد و امکانات موجود در مجموعه را دارای استاندارد بالا دانست.

نیمی از ورزشکاران فرانسوی که در المپیک ریو مدال آورده بودند در این مجموعه تمرین کرده بودند، به طور  کلی فرانسه در  المپیک ریو ۴۲ مدال کسب کرده است.

رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک در سخنرانی خود گفت‌: از افرادی که من را به این مجموعه دعوت کرده‌اند تشکر می‌کنم. شروع خوبی برای بازدید من بود. خوشحال می‌شوم که وقتم را با ورزشکاران بگذرانم. خیلی خوب است که از ابتدای کار همه موسسات با پاریس ۲۰۲۴ همراه و متحد هستند. در صورتی که پاریس ۲۰۲۴ پیروز شود، امکان دارد که بسیاری از ایده‌ها از مجموعه INSEP گرفته شود.

استانگت، مدال آور طلای اسلالوم در  المپیک و رییس کمیته‌ پاریس ۲۰۲۴ درباره حضور توماس باخ در پاریس، گفت‌: ما خوشحالیم که میزبان رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک هستیم و شهر فوق‌العاده‌مان را به او نشان می‌دهیم. مردم ما به ورزش‌های المپیکی عشق و اشتیاق دارند و ما برای برگزاری بازی‌های المپیک در پاریس هیجان زده هستیم. این فرصت خوبی است تا نشان دهیم که پاریس ۲۰۲۴ می‌تواند به رشد و پیشرفت جنبش المپیک کمک کند. از سال ۲۰۰۰ تاکنون فرانسه میزبان بیش از ۴۰ مسابقه مختلف جهانی و اروپایی بوده است. ورزش و به خصوص ورزش‌های المپیکی در خون مردم پاریس و فرانسه است.

 

کد خبر : ۴۱۵۹۱۷