خبرگزاری کار ایران

گایینی: دکتر سلطانی‌فر نگاه کلان دولت به ورزش را هماهنگ‌تر خواهد کرد

عباسعلی گایینی معتقد است با حضور دکتر سلطانی فر در راس وزارت ورزش و جوانان ،نگاه کلان دولت به ورزش مساعدتر و هماهنگ تر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، استاد داشگاه تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اهمیت ورزش را به‌عنوان مقوله‌ای که بخش‌های گوناگون جامعه با آن سر و کار دارند مورد توجه قرار داد و خواستار ارتقا جایگاه ورزش در دولت همچون وزارت امور خارجه در ابعاد بین‌المللی و مثل شرایط بهداشت و درمان در بعد داخلی شد.

دکتر گایینی با اشاره به معرفی سلطانی‌فر به‌ عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان گفت: دکتر سلطانی‌فر از نزدیکترین و موثرترین مدیران دولت تدبیر و امید قلمداد می‌شود به همین دلیل حضور ایشان در راس این وزارتخانه می‌تواند ،نگاه کلان دولت به ورزش را مساعدتر و هماهنگ‌تر سازد، به همین دلیل آرزو می‌کنم با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ،هماهنگی کلان دولت با کلان ورزش محقق و شکوفایی بیشتر در ورزش کشور را شاهد باشیم.

وی افزود: ورزش به واسطه بخش رسانه‌ایی قوی که رویدادهای آن را پوشش می‌دهد و نظرهای مردم و کارشناسان هم دقیق است ،انتظارات بالایی بوجود آورده است و از طرفی چون در عرصه جهانی ورزش یکی از رشته هایی محسوب می شود که به خوبی توانایی ها نظام ما را معرفی می کند ؛عدم توجه به آن ممکن است بخش های دیگر را هم تحت الشعاع قرار دهد.

این استاد برجسته تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه داد: توفیقات بین المللی در ورزش به کاهش هزینه های درمان می انجامد، همچنین در فعال شدن بدنه جامعه موثر است و به رشد ورزش دانش آموزی و دانشجویی کمک می کند و کنترل کننده بهداشت روانی و اجتماعی است.

دکتر عباسعلی گایینی با بیان اینکه برای جامه عمل پوشاندن به انتظاراتی که از جامعه ورزش وجود دارد، اظهار داشت: توقع این است که مقوله ورزش در کلان دولت موضوعی هم ردیف امور خارجه و بهداشت و درمان شود ،چرا که با این توازن می توان آنچه از ورزش انتظار داریم را محقق سازیم در غیر اینصورت انتظار از دستگاه ورزش باید تعدیل شود.

دکتر گایینی یکی از مشکلات عمده ورزش را بودجه دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر سلطانی فر بخشی از چالشهای ورزشی برطرف گردد.

 

کد خبر : ۴۲۳۶۵۷