خبرگزاری کار ایران

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا- توکیو

لحظه شماری تیم ملی نوجوانان، برای فتح سکوی قهرمانی آسیا

ساعت 5 و 30 دقیقه صبح فردا و با برگزاری رقابت‌های دسته 94+ کیلوگرم، پرونده رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در توکیوی ژاپن بسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان تا به اینجای رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد خیره کننده‌ای داشته و با کسب 5 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز شانس نخست کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. کسب 376 امتیاز توسط شاگردان محمد حسین برخواه، تیم ملی نوجوانان ایران را در صدر جدول رده بندی رقابت‌ها قرار داده است و با درخشش علیرضا لطفی، علی داودی و محمدرضا روشنی در رقابت‌های اوزان 94 و 94+ کیلوگرم قهرمانی را برای آینده سازان وزنه برداری ایران به همراه خواهد داشت.
در دسته 94 کیلوگرم علی لطفی با رکورد ورودی 310 کیلوگرم شانس اول کسب مدال طلای این رقابت‌هاست. او در شرایطی در گروه A دسته 94 کیلوگرم به روی تخته می رود، که از نتایج دیگر وزنه برداران دسته 94 کیلوگرم نوجوانان آسیا باخبر است و می داند با مهار چه وزنه‌هایی می‌تواند به خوش رنگ‌ترین مدال دست پیدا کند. لطفی ماه گذشته و در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در پنانگ مالزی با مهار وزنه های 141 کیلوگرم در یکضرب و 166 کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع با 307 کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.
حسن ختام رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا هم احتمالا وزنه‌ای خواهد بود که علی داودی در آخرین حرکت دوضرب دسته 94+ کیلوگرم بالای سر خواهد برد. فردا صبح و در رقابت‌ها دسته فوق سنگین قهرمانی نوجوانان آسیا، بدون تردید همه نگاه ها به دو نماینده شایسته کشورمان، علی داودی و محمدرضا روشنی خواهد بود؛ دو وزنه برداری که ماه گذشته و در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان روی سکوهای قهرمانی و سومی دنیا ایستادند تا افتخاری بزرگ را برای وزنه برداری ایران رقم بزنند.
در آن مسابقات علی داودی با رکورد مجموع 375 کیلوگرم (170 کیلوگرم یکضرب و 205 کیلوگرم دوضرب) هر 3 مدال طلای جهان را به دست آورد و محمدرضا روشنی نیز با حدنصاب مجموع 342 کیلوگرم (151 کیلوگرم یکضرب و 191 کیلوگرم دوضرب)، ضمن کسب مدال نقره دوضرب در مجموع نیز صاحب گردن آویز برنز شد. داودی و روشنی در استارت لیست رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در صدر هستند و از شانس بالایی برای کسب مدال‌های طلا و نقره برخوردارند؛ مدال‌هایی که سند قهرمانی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران را امضا خواهد کرد.
در ادامه امتیازات کسب شده توسط ملی پوشان نوجوان وزنه برداری ایران در رقابت‌های امسال قهرمانی آسیا آمده است:
تقی آقازاده (دسته 77 کیلوگرم): 2 طلا و یک نقره- 81 امتیاز
محمد موئدی (دسته 85 کیلوگرم): 2 طلا و یک نقره- 81 امتیاز
احمد احمدنژاد (دسته 77 کیلوگرم): یک طلا و 2نقره- 78 امتیاز
اسحاق ذعاب (دسته 69 کیلوگرم): 2 برنز - 68 امتیاز
حسین سلطانی (دسته 69 کیلوگرم): یک برنز - 67 امتیاز

 

کد خبر : ۴۲۸۹۰۴