خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان عنوان کرد:

ایران برای میزبانی مسابقات جهانی باید پیشرفت بیشتری داشته باشد

رییس فدراسیون جهانی تیروکمان پس از بازدید از سایت مجموعه ورزشی آزادی، گفت: ایران شرایط میزبانی مسابقات آسیایی و قاره‌ای را دارد به شرطی که در تیروکمان پیشرفت کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، اردنر ، رییس کمیته ملی المپیک ترکیه و رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان ضمن بازدید از تمرینات تیم‌ ‌ملی تیروکمان و حضور در سایت مجموعه ورزشی آزادی، افزود: امروز شاهد این بودم که فدراسیون تیروکمان ایران امکانات خوبی را در این رشته فراهم کرده است و من خوشحال هستم که با حضور در ایران در جریان تمرینات تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستم و از نزدیک تمام امکانات این سایت را مورد بازبینی قرار دادم.
نایب رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به امکاناتی که سایت تیروکمان دارد تصور می کنید که ایران چقدر از شانس میزبانی مسابقات آسیایی‌، قاره‌ای و جهانی در آینده برخوردار باشد، عنوان کرد: ایران برای این که بتواند میزبان مسابقات آسیایی، قاره‌های و در نهایت جهانی باشد ابتدا باید در مسابقات گرندپری و قاره‌ای شرکت کند و با کمی پیشرفت بتواند در سطح جهان نیز میزبان برگزاری رقابت‌های تیروکمان باشد. در حال‌ حاضر مسابقات قاره‌ای تیروکمان در آسیا، آمریکا و اروپا برگزار می‌شود،  ولی فینال در کشورهای دیگر بر پا می‌شود بنابراین ایران نیز می‌تواند با حضور در مسابقات مختلف شرایط خوبی برای میزبانی مسابقات قاره‌ای و آسیایی داشته باشد، اما در خصوص میزبانی جهانی باید از پیشرفت بهتری در تیروکمان  برخوردار باشد.
رییس فدراسیون جهانی تیروکمان در ادامه همچنین در پاسخ به این پرسش که در حال‌ حاضر مشکلات تیروکمان ایران را بیشتر در کجاها ارزیابی میکنید؟ در این باره پاسخ داد: باید از آقای شجاعی تشکر کرد که امکانات خوبی را برای تیروکمان فراهم کرده است. اگر ایران بخواهد در آینده میزبان برگزاری مسابقات آسیایی و قاره‌ای باشد ابتدا باید این سایت غذاخوری بهتری داشته باشد، دارای زمین چمن سطح صاف و بزرگی باشد و امکانات بهتری را برای ورزشکاران فراهم کند تا بتواند میزبان برگزاری مسابقات در آینده باشد. البته من بعد از بازگشت به ترکیه بررسی‌های لازم را انجام خواهم داد و امکانات سایت تیروکمان ایران را از نظر غذا، هتل، ترانسفر و سایر موارد مورد بررسی قرار خواهم داد. همچنین ایده ها و نظرات خود ورزشکاران را نیز بعد از ورلد کاپ‌ها جویا خواهم شد تا این شرایط میزبانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی همچنین در مورد وضعیت تیروکمان ایران، در ادامه خاطر نشان کرد: ایران امروز پیشرفت خوبی در تیروکمان داشته و موفقیت‌های بزرگی به ویژه‌ در رشته کامپوند را شاهد بودیم. حتی در بخش ریکرو نیز نسبت به گذشته ورزشکاران ایران پیشرفت چشمگیری داشتند. من شاهد مربیان بسیار خوب و امکانات آموزشی بالایی در ایران بودم و سایت تیروکمان تجهیزات سطح بالایی برای تیراندازان ایران دارد  ولی به‌ هر حال باید این موفقیت را در آینده در ریکرو شاهد باشیم. من امیدوارم که با پیشرفت‌هایی که تیروکمان ایران در آینده خواهد داشت به جز کامپوند در رشته ریکرو نیز شاهد این موفقیت‌ها باشیم.
رییس فدراسیون جهانی تیروکمان در رابطه با ملاقات خود با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش  و جوانان و کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک ، خاطر نشان کرد: با این مقامات دیروز طی نشست‌های جداگانه‌ای که داشتم به آنها عنوان کردم که برای پیشرفت تیروکمان چه کارهایی باید صورت بگیرد و این که به عنوان دو کشور همسایه در آینده ارتباطات خوبی بین ایران و ترکیه ایجاد شود. من قطعا در آینده نیز به ایران خواهم آمد تا در مورد سایر موارد مذاکراتی داشته باشد.

کد خبر : ۴۴۰۱۲۳