خبرگزاری کار ایران

ملی پوش تیم دو ومیدانی جانبازان و معلولین:

در مسابقات جهانی لندن هر یک سانتی متر تعیین کننده است / در پرتاب وزنه هنوز رکورد دار جهان هستم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۸۳

سیامک صالح فرج زاده از ملی پوشان تیم دو ومیدانی است که در کاروان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دو ومیدانی حضور دارد.

به گزارش ایلنا وی سالهاست که در این رشته فعالیت می کند و در قالب تیم ملی برای کشور افتخار آفرینی کرده است. نشان طلای بازهای پارالمپیک 2004 آتن، نشان طلای مسابقات پاراآسیایی گوانگجو و اینچئون و عنوان های مختلف از مسابقات آسیایی و جهانی، ماحصل حضور وی در رویداهای برون مرزی است.

صالح فرج زاده پیرامون حضورش در این مسابقات گفت: پس از بازی های پارالمپیک ریو که متاسفانه نتوانستم به مدال دست پیدا کنم، تلاش کردم تا در مسابقات قهرمانی کشور به رکوردهای مورد نظر برای مسابقات جهانی دست پیدا کنم. تمرینات جدی و اصلی من از سال جدید همانند گذشته زیر نظر مربی ام بهمن رضایی آغاز شد و خوشبختانه توانستم در مسابقات قهرمانی کشور با عملکردی خوب به جمع ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی بپیوندم.

دارنده نشان طلای بازی های پارالمپیک آتن خاطر نشان کرد: بعد از مسابقات پارالمپیک لندن، ماده پرتاب دیسک از کلاس پزشکی من حذف شد و مجبور شدم مجددا پرتاب با وزنه را به صورت جدی تر کار کنم و در مسابقات جهانی قطر که به منظور کسب سهمیه پارالمپیک نیز بود موفق شدم رکورد جهان در پرتاب وزنه را به نام خودم ثبت کنم که هنوز هم شکسته نشده است. در مسابقات جهانی لندن پس از سه سال دوباره ماده دیسک افزوده شده و در بازی های پاراآسیایی اندونزی نیز مسابقات آن برگزار خواهد شد.

ملی پوش تیم دو و میدانی افزود: در مسابقات جهانی لندن نیز در هر دو ماده پرتاب وزنه و پرتاب دیسک، کلاس F34 شرکت می کنم و در این رقابت ها برای اولین بار است که در کلاس ما مسابقات مقدماتی برگزار می شود و فینال با فاصله یک تا دو روز بعد از آن انجام خواهد شد.

صالح فرج زاده تصریح کرد: در رقابت های جهانی لندن در کلاس پزشکی من 12 نفر در ماده پرتاب وزنه و 14 نفر در ماده پرتاب دیسک شرکت کرده اند که محسن کائیدی، هم تیمی خوب من نیز از رقبایم در پرتاب وزنه است و حریفان قدر دیگری از کشورهای قطر، کوبا، چین، امارات، مغرب، تونس وانگلستان نیز حضور دارند.

وی گفت: رقابت در مسابقات جهانی بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. اختلاف بین رکورد نفر آخر با نفر اول در حال حاضر کمتر از 50 سانتی متر است و این نشان دهنده ی حساسیت و دشواری کار دو و میدانی کاران حاضر در این مسابقات خواهد بود و در واقع هر یک سانتی متر تعیین کننده است.

ملی پوش پرافتخار تیم دو ومیدانی در پایان افزود: تمام ملی پوشان کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی لندن سخت تلاش کرده اند و امیدواریم بتوانیم با دست پر به کشور باز گردیم.

مسابقات جهانی دوو میدانی معلولین از 23 تیر تا 2 مرداد به میزبانی لندن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز