خبرگزاری کار ایران

آیین بدرقه کاروان اعزامی ایران به یونیورسیاد با حضور وزیر علوم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۸۴۸

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان به چین تایپه با حضور وزیر علوم، مسئولین ورزش دانشگاهی و ورزش کشور و دانشجویان اعزامی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ، مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان به چین تایپه امروز با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دهخدا رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ،یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان ، رستمی رئیس دانشگاه پیام نور ، پرهیزکار معاون منابع و پشتیبانی سازمان امور دانشجویان، دادگان معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ، پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، نصیرزاده مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ، فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی، علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو ، اعضای هیات رئیسه فدراسیون و جمعی از ورزشکاران اعزامی به این رقابت‌ها امروز در سالن شهدای جهادی علمی وزارت علوم برگزار شد.

دهخدا رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به یونیورسیاد دانشجویان جهان خاطرنشان کرد: امسال ۶۳ ورزشکار زن و مرد در ۸ رشته ورزشی والیبال، تکواندو، ووشو، وزنه‌برداری، تیروکمان، شمشیربازی، جودو و بدمینتون حضور خواهند داشت که از این تعداد ۳۰ درصد آن را دختران دانشجو تشکیل می‌دهند.

او گفت: در آماری که از حضور دانشجویان در این دوره از رقابت‌ها کسب کردیم، امسال در چین تایپه بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۱۴۵ کشور حضور خواهند داشت که به اعتقاد من بعد از بازی‌های المپیک رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان بزرگ‌ترین رویدادی است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

دهخدا خاطرنشان کرد: تمام سعی ما بر این بود که بر اساس شانس مدال‌آوری که در رشته‌های مختلف داریم رشته‌ها را طبقه‌بندی و حمایت لازم را از آن‌ها داشته باشیم تا بتوانیم شانس مدال‌آوری خود را در چین تایپه افزایش دهیم.

وی گفت: موضوع افزایش پاداش قهرمانان در پای سکوی مدال آوری و پاداش نهایی آنان در هیات رئیسه این فدراسیون بررسی و در نهایت تصویب شد .

رییس فدراسیون ورزش دانشگاهی تاکید کرد: یکی از نکات برجسته این دوره افزایش حضور دختران دانشجو در بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان است که این مساله برای فدراسیون ورزش دانشگاهی حائز اهمیت است و ما امیدواریم بتوانیم آمار مدال‌های خود را با حضور این دختران دانشجو افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: امسال نسبت به دوره‌های قبل بیش‌ترین حمایت‌ها را از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشتیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز