خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان جهان؛

والیبال آلمان به دنبال مدال جهانی بعد از ۴۴ سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۲

با وجود انگیزه بالا برای کسب مدال شاید در نگاه اول کمی این هدف دور به نظر برسد. آلمان تنها یک بار توانسته بود ۴۴ سال پیش به این عنوان دست یابد.

تیم ملی والیبال آلمان چندی پس از راهیابی به رقابت‌های قهرمانی جهان برنامه‌های آماده سازی خود را آغاز کرد تا به عنوان یکی از مدعیان در این رقابت‌ها ظاهر شود.

به گزارش ایلنا، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از ۱۲ تا ۳۰ شهریورماه سال آینده(۳ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴) به میزبانی کشور لهستان برگزار می شود.
سرمربی تیم ملی والیبال آلمان به جای خوشحالی در رخت کن ورزشگاه لودوینگزبورگ پس از قطعی کردن حضور خود در جام جهانی، مشغول گوشزد نکات آموزشی به بازیکنان خود بود. آنها پس ازکسب سهمیه برای حضور در رقابت های جام جهانی اکنون به دنبال قهرمانی در این مسابقات هستند.
ویتل هاینن گفت: تیمی که بخواهد قهرمان جهان شود باید ابتدا ۱۵ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. آلمان ها تا این لحظه خود را باور نکرده اند و من می خواهم این را تغییر دهم. هدفمان در سال ۲۰۱۳ این بود که بازیکنان جدید را در تیم به توازن برسانیم و پیشرفت بیشتری در آنها ببینیم اما در سال ۲۰۱۴ ما می خواهیم پیروز شویم.

این انگیزه در آلمان برای لیگ جهانی امسال نیز دیده می شود که این تیم در گروه ۱۲ تیمه با تیم های ژاپن، آرژانتین و فرانسه همگروه است، اما اولویت آنها مسابقات قهرمانی مردان جهان است. نکته جالب توجه در این ماجرا دختر ۹ ساله هاینن است که انگیزه بازیکنان را در بازی برابر ترکیه دو چندان کرد. چرا که او پس از آنکه باخبر شد در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در مدرسه خواهد بود، از مادر خود خواست که به جای رفتن به مدرسه به تماشای مسابقات بنشیند، چون از دیدگاه او ما فقط یک بار به دنیا می آییم و نباید چنین فرصتی را از دست داد.

هاینن به بازیکنانش تاکید کرد: این شانس را از دست ندهید. این مسابقات هر ۴ سال یکبار انجام می‌شود. این یعنی بسیاری از شما شاید دیگر این فرصت را نیابید. با وجود انگیزه بالا برای کسب مدال شاید در نگاه اول کمی این هدف دور به نظر برسد. آلمان تنها یک بار توانسته بود ۴۴ سال پیش به این عنوان دست یابد.

پس از آن هیچگاه تیم مردان والیبال آلمان نتوانست به مدالی در مسابقات قهرمانی جهان دست یابد. بهترین نتیجه آلمان ها پس از سال ۱۹۷۴ عنوان هشتمی در مسابقات والیبال ۲۰۱۰ بود و پس از آن نیز این تیم جوان روز به روز پیشرفت های قابل ملاحضه ای داشت. بهترین نتیجه آنها در رقابت های انتخابی جام جهانی در ورزشگاه لوودوینگزبورگ با حضور نزدیک به ۱۰ هزار تماشاچی رقم خورد که رکورد پیروزی در سه بازی با نتیجه سه بر صفر در میان ۲۰ تیم شرکت کننده درهفته پنجم مسابقات بود.

این تیم به روند پیشروفت خود ادامه داد و در سال ۲۰۱۳ نیز موفقیت‌هایی را رقم زد و تنها بدشانسی آنها از دست دادن شانس حضور در دور فینال مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ بود که در لحظات آخر با قبول شکست در برابر ایران این فرصت را به روسیه واگذار کردند.

دنیس کالیبردا بازیکن بلند زن آلمان که در پیروزی سه بر صفر در برابر ترکیه با ۱۶ امتیاز درخشش خاصی داشت یکی از بهترین عملکردها را در این تیم از خود بجای گذاشت. البته آنها پس از آن به بلغارستان باختند، تیمی که در دور مقدماتی موفق شده بودند شکستشان دهند.

کالیبردا گفت: تیم ملی والیبال آلمان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و با شایستگی کامل به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

توماس کروئن رئیس فدراسیون والیبال آلمان نیز اینگونه نظرش را ابراز می کند: عملکرد تیم ویتال هاینن بسیار قابل ستایش است. تیم والیبال مردان ما بسیار مدرن و تماشایی بازی می کند و من به رقابت ها ی لیگ جهانی و به ویژ قهرمانی جهان لهستان در سال جاری بسیار امیدوار هستم. مسابقات انتخابی در لودوینگزبرگ بلافاصله پس از مسابقات قهرمانی زنان اروپا پیگیری شد و در حال حاضر در بالاترین سطح آمادگی به سر می بریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز