خبرگزاری کار ایران

استفاده چینی‌ها از استادیوم‌های المپیک ۲۰۰۸ برای المپیک زمستانی

کد خبر : ۱۹۲۴۷۱

پکن که میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۰۸ را هم برعهده داشت، قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها از ورزشگاه‌های المپیک ۲۰۰۸ برای میزبانی بازی‌های زمستانی استفاده کند.

شهر پکن به همراه آلماآتی و اسلو نامزد میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هستند. پکن که میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۰۸ را هم برعهده داشت، قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها از ورزشگاه‌های المپیک ۲۰۰۸ برای میزبانی بازی‌های زمستانی استفاده کند.

به گزارش ایلنا، مسئولان ورزش چین و کارشناسان این کشور وضعیت استادیوم‌های میزبان المپیک تابستانی ۲۰۰۸ چین را بسیار خوب ارزیابی کردند و شرایط این استادیوم ها را برای میزبانی بازی‌های زمستانی نیز مناسب می دانند.

چین از ۱۱ ورزشگاه دائمی برای المپیک ۲۰۰۸ استفاده کرد که ۴ مورد آن داخل دانشگاه‌ها قرار دارند و مورد استفاده ورزش دانشگاهی قرار می‌گیرند. دو استادیوم برای تمرینات حرفه‌ای دوچرخه سواری و تیراندازی استفاده می شوند و ۵ ورزشگاه نیز سازه های جدید هستند که یکی از آنها استادیوم معروف " آشیانه پرنده " است. دو سالن " ووک سانگ " و مرکز بسکتبال پکن هم به مرور در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته اند.

چند استادیوم در حال حاضر استفاده خاصی نداشته و تنها مکان هایی توریستی به شمار می روند اما مسئولان کمیته درخواست دهنده میزبانی المپیک زمستانی۲۰۲۲ تاکید می کنند که چندین استادیوم سال ۲۰۰۸ برای میزبانی این مسابقات قابل استفاده خواهند بود. البته استادیوم های جدیدی نیز برای اسکیت سرعت مسافت طولانی، اسکی و لوژسواری مورد نیاز است که در برنامه ساخت قرار دارند.

گفتنی است، بسیاری از ورزشکاران چینی برای بالا رفتن شانس میزبانی این کشور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ حمایت خود را به مجامع بین المللی اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز