خبرگزاری کار ایران

سرانجام تلخ مردان قدرتمند فوتبال

بلاتر و پلاتینی ۸ سال محروم شدند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۷۳۷

سرنوشت دو تن از قدرتمندترین مردان فوتبال جهان از سوی کمیته اخلاق فیفا مشخص شد.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد کمیته اخلاق فیفا حکم نهایی خود را در خصوص سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که بر این اساس هر یک از این دو به مدت 8 سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شدند.

بلاتر 79 ساله و بلاتر 60 ساله پیش از این هر یک به مدت 90 روز از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده بودند، از سوی دادستانی سوئیس مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته‌اند. علت این موضوع هم پرداخت دو میلیون دلار وجه نقد - از این رقم به عنوان رشوه یاد شده است - از سوی بلاتر به پلاتینی در سال 2011 عنوان شده است.

بالاترین نهاد فوتبالی جهان پس از رو شدن رسوایی گسترده اداری و مالی اعضای ارشدش در ماه مِی 2015 (اردیبهشت 94) و بازداشت شماری از آنها برای تحقیقات بیشتر، تحت‌فشار بی‌سابقه‌ای برای ایجاد اصلاحات است.

تحقیقات در مورد فسادهای اخیر فیفا همچنان ادامه دارد، به طوری که دپارتمان عدالت آمریکا به تازگی 17 مقام این نهاد از جمله شش عضو فعلی و یا پیشین کمیته اجرایی فیفا را به‌دلیل دریافت مجموعاً بیش از 130 میلیون دلار رشوه متهم دانسته و زیرنظر دارد.

قرار است در کنگره فوق‌العاده‌ای که در تاریخ 26 فوریه 2016 (7 اسفند 94) در شهر زوریخ سوئیس و با حضور 209 اتحادیه عضو فیفا برگزار خواهد شد، رئیس جدید فیفا انتخاب شود.

پنج کاندیدایی که به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود عبارتند از شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه 49 ساله (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا)، شاهزاده علی‌‌‌بن‌حسین 39 ساله (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، جانی اینفانتینو 45 ساله (دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا)، موسیما گابریل «توکیو» 62 ساله (تاجر اهل آفریقای جنوبی)، ژروم شامپاینه 57 (عضو پیشین فیفا).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز