خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۱۶ - فرانسه

سانتوس: فشار اضافی روی ما نیست/ شک نکنید رناتو ۱۸ ساله است

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال می‌گوید هیچ‌گونه فشار اضافی روی بازیکنان او نیست و هدف آنها در تقابل با ولز رسیدن به فینال یورو ۲۰۱۶ است.

به گزارش ایلنا، فرناندو سانتوس در آستانه دیدار امشب (چهارشنبه) تیمش مقابل ولز در مرحله نیمه نهایی مسابقات یورو 2016 با حضور در کنفرانس خبری گفت: فشار اضافی روی ما نیست و بازیکنان ما از تجربه بالایی برخوردار هستند. آنها به این شرایط عادت دارند و هیچ‌گونه فشار اضافی روی بازیکنانم نیست. تمامی چهار تیم راه‌یافته به این مرحله متعهد هستند و همه می‌خواهند که به فینال این مسابقات برسند. آنها تا این جا آمده‌اند و می‌خواهند که به دیدار پایانی برسند و همه یک هدف مشترک دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: این بازی هم جدال کریستیانو و بیل نیست و تمامی بازیکنان هر یک از تیم‌ها به دنبال پیشروی تا جای ممکن در این این مسابقات هستند. ما برای کسب توپ طلا بازی نمی‌کنیم و در واقع برای رسیدن به فینال بازی می‌کنیم. رونالدو از هر لحاظ یک الگوی خوب به شمار می‌رود. وقتی در مورد بازیکنِ در خدمت تیم صحبت می‌کنید، کریس فوق‌العاده بازیکن باکیفیتی است. رونالدو در تمرینات همانند دیگر بازیکنان از انگیزه بالایی برخوردار است. آنها می‌خواهند که به فینال این بازی‌ها در پاریس برسند و کریس هم اینطور رفتار می‌کند.

وقتی در مورد پیوستن نانی از فنرباغچه به والنسیا سؤالی پرسیده شد، سرمربی پرتغال اظهار داشت: چهارشنبه شب قرار نیست والنسیا بازی کند. نانی در حال حاضر برای تیم ملی پرتغال بازی می‌کند و ما اینجا نیستیم که در مورد والنسیا صحبت کنیم. ما اینجاییم تا در مورد دیدار پرتغال - ولز با هم صحبت کنیم.

سانتوس همچنین در مورد هافبک جوان تیمش که گفته شده او 18 سالش نیست، بلکه 24 ساله است، عنوان کرد: سانچس در پرتغال متولد شده و نه در جای دیگر. او 18 ساله است و من هم 61 ساله هستم. شکی هم در این مورد به خود راه ندهید. من 61 سال پیش متولد شدم و حالا 61 ساله هستم. رناتو هم 18 سال پیش متولد شده و بنابراین او حالا 18 ساله است.

سرمربی پرتغال در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ویلیام کاروالیو در بازی چهارشنبه نمی‌تواند ما را همراهی کند و در طرف دیگر هم آرون رمزی برای ولز بازی نخواهد کرد. این جای تأسف دارد، چون دوست دارم تا هر بازیکنی در شرایط مطلوبی باشد.

وی در پایان در مورد ولز عنوان کرد: ولز پیشروی خوبی در این دوره از رقابت‌ها داشته و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته‌ است. آنها در گروه خود اول شدند، سپس تیم دوم رنکینگ جهانی یعنی بلژیک را از پیش‌رو برداشتند. از صمیم قلب به کریس کولمن احترام می‌گذارم. یکی دو بار با او  زمانی که در یونان بودم، صحبت کردم و باید بگویم او مربی بزرگی است. فکر نمی‌کنم کولمن به بازیکنانش بگوید که پرتغال شانس اول پیروزی در این بازی است. به هر حال این رقابتی بین دو تیم بزرگ است.

کد خبر : ۳۸۷۷۳۵