خبرگزاری کار ایران

لوپتگی: همه چیز همان‌طور که می‌خواستیم پیش رفت/ اسپانیا شیوه‌های متنوعی برای بازی‌اش دارد

سرمربی تیم ملی اسپانیا از پیروزی قاطع تیمش برابر لیختن‌اشتاین در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ ابراز رضایت کرد و درباره سبک بازی ماتادورها توضیح داد.

به گزارش ایلنا، خولن لوپتگی ارزیابی مثبتی از پیروزی 8 بر صفر خانگی تیمش برابر لیختن‌اشتاین داشت. ماتادورها میهمان خود را در اولین بازی‌شان در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 خرد کردند تا سرمربی جدیدشان گام اول رساندن قهرمان یورو 2012 به روسیه را محکم بردارد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پورتو که بعد از یورو 2016 جانشین ویسنته دل‌بوسکه شد، در کنفرانس خبری پس از این بازی اظهار داشت: می‌خواستیم از هر لحظه از زمان بازی برای رسیدن به اهداف‌مان استفاده کنیم و در چنین بازی‌های مهمی از مرحله انتخابی که می‌توانند بسیار متعادل باشند، توجه به تک‌تک جزئیات کار می‌تواند مهم باشد. در این بازی‌ها هرچه بیشتر گل بزنی بهتر است.

لوپتگی ادامه داد: نیمه اول بازی همان شرایطی را داشت که اغلب بازی‌های مراحل انتخابی دارند. لیختن‌اشتاین از نظر تاکتیکی بسیار خوب بازی کرد، منظم بود و ما را مجبور کرد به خودمان فشار بیاوریم. در نیمه دوم در عمل به برنامه بازی‌مان موفق‌‌‌تر بودیم و بازیکنان لیختن‌اشتاین هم خسته‌تر شدند. با تعویض نولیتو قصد داشتیم که با چهار هافبک و سه مهاجم بازی کنیم. تا الان همه چیز بر وفق مراد‌مان پیش رفته است.

لوپتگی سپس به تاکتیک تیمش برای استفاده از یک خط دفاعی سه نفره اشاره داشت و گفت: ما شیوه‌های متنوعی برای بازی کردن داریم. ما استفاده از خط دفاعی سه نفره را تست کرده‌ایم و آن را هم به‌عنوان یک گزینه برای شیوه بازی‌مان در نظر داریم. فکر نمی‌کنم که این کار اساس تغییر سیستم بازی‌مان در نیمه دوم، بوده باشد. پست بازی سرخی روبرتو به گونه‌ای بود که به او اجازه می‌داد پست بازی‌اش را تغییر دهد و مانند یک هافبک اضافی برای ما ایفای نقش کند.

سرمربی پیشین پورتو درباره نتیجه بازی و گل‌هایی که مهاجمانش از جمله دیه‌گو گاستا به‌ثمر رساندند، نیز تأکید کرد: مسلماً گلزنی برای دیه‌گو اهمیت دارد، اما ما عملکرد مهاجمان‌مان را صرفاً براساس گلزنی آنها ارزیابی نمی‌کنیم. آلوارو (موارتا) هم گل زده است. او هم به ما کمک فراوانی کرد.

 

کد خبر : ۴۰۸۳۹۸