خبرگزاری کار ایران

قهرمان گلف جهان درگذشت

آرنولد پالمر سن 7 سالگی درگذشت.وی اهل پنسیلوانیای آمریکا بود و 62 قهرمانی در تور PGA داشت.

به‌ گزارش ایلنا، آرنولد پالمر هفت بار در مسابقات بزرگ گلف قهرمان شده بود. او در بیمارستانی در شهر پیستبورگ درگذشت.

آلاستر جانستون، مدیر برنامه پالمر در این‌باره گفت‌: امروز با درگذشت پالمر، یک دوران تاریخی از بین رفت. موفقیت‌ها و تاثیرات پالمر فراتر از ورزش گلف بود. او یک آمریکایی نمونه بود که با مردم با احترام و گرمی رفتار می‌کرد و روحیه خاصی برای ارتباط بر قرار کردن با طرفدارانش داشت.

جک نیکسون، گلف بازی که یکی از دوستان پالمر بود، در این باره گفت‌: او یکی از بهترین دوستانم بود. یکی از نزدیک‌ترین‌ها. دلم برای او تنگ می‌شود. فکر می‌کنم آرنولد، گلف را تغییر داد. او بیش از یک گلف باز بود. یک الگو و ستاره بود. او باعث شد گلف پیشرفت کند. میلیون‌ها طرفدار داشت. فکر می‌کنم آرنولد شاه گلف بود و همیشه خواهد بود.

تایگر وودز نیز درباره پالمر گفت‌: از آرنولد به خاطر رفاقت، شوخ طبعی و راهنمایی‌هایش تشکر می‌کنم. تواضع او جزو شخصیت افسانه‌ای او بود. سخت است گلف را بدون او تصور کنیم.

مهم‌ترین قهرمانی پالمر در سال 1960 در مسابقات اپن آمریکا بود. اوج دوره حرفه‌ای پالمر نیز بین سال‌های 1960 تا 1963 بود که 29 پیروزی در تور PGA به دست آورد. او در سال 1960 به عنوان ورزشکار سال انتخاب شد. در سال 1967 پالمر اولین گلف بازی بود که توانست یک میلیون دلار از گلف درآمد کسب کند. او از نظر تجاری نیز مرد موفقی بود و شرکت طراحی زمین گلف و یک محل تفریحی برای انجام گلف در اورلاندو فلوریدا داشت.

او کارهای خیرخواهانه زیادی نیز انجام داده است. بیمارستان آرنولد پالمر در اورلاندو نیز برای کودکان تاسیس شده است. جورج بوش، رییس جمهور پیشین آمریکا در سال 2004 مدال آزادی را به او تقدیم کرد.

 

کد خبر : ۴۱۴۰۷۵