خبرگزاری کار ایران

توماس باخ و رییس جمهور فرانسه با هم دیدار کردند

رییس جمهور فرانسه در دیدار با توماس باخ رییس IOC در پاریس از برگزاری المپیک 2024 در پاریس حمایت کرد.

به‌ گزارش ‌ایلنا، سال آینده انتخابات ریاست جمهور فرانسه انجام می‌شود و احتمال دارد فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه نباشد. با این حال او از برگزاری  المپیک در پاریس حمایت کرده است.

مسئولان  کمیته‌ پاریس 2024 اعلام کردند انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیری بر نامزدی میزبانی  المپیک نخواهد داشت. پاریس پیش از این از سال‌های 1992، 2008 و 2012 نامزد میزبانی المپیک شده است.

توماس باخ درباره نامزدی پاریس برای المپیک 2024  گفت‌: پاریس و فرانسه تاکنون برای گرفتن میزبانی المپیک تا این حد متحد نبوده است. با وجود اینکه در فرانسه احزاب سیاسی مختلفی وجود دارند، در این دوره از نظر سیاسی نیز برای میزبانی  المپیک اتحاد وجود دارد.

باخ درباره نگرانی‌های مربوط به کمبود امنیت در فرانسه نیز گفت‌: با چالش‌هایی روبرو هستیم اما این چالش‌ها محدود به یک شهر یک یک کشور نیستند. متاسفانه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شهروندان عادی در بسیاری از کشورها نگران ترورسیم هستند. آنچه مهم به شمار می‌رود این است که کشورها چگونه با این مشکل برخورد کنند. کسی نمی داند هفت سال دیگر دنیا به چه شکلی است.

فرانسوا اولاند نیز در دیدار با باخ گفت‌: اطلاعات کافی و تکنولوژی برای برگزاری مسابقات بزرگ را داریم و می‌توانیم  امنیت را نیز برقرار کنیم. مشخص نیست در آینده جهان چگونه خواهد بود. هیچ کشوری نیست که مطمئن باشد از این مشکلات در امسال است. مطمئن هستم هر کسی رییس جمهور فرانسه شود، تا سال 2024 همین رویه را پیش خواهد گرفت. می‌خواهم یادآوری کنم فرانسه توانایی برگزاری  المپیک را دارد. اخیرا یورو 2016 را برگزار کردیم. 40 مسابقه جهانی و اروپایی تاکنون در فرانسه برگزار شده است.

دو نامزد دیگر برای میزبانی المپیک 2024 لس آنجلس، بوداپست هستند. درباره میزبانی المپیک 2024 در روز 13 سپتامبر سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۱۶۳۵۲