خبرگزاری کار ایران

تمجید روبرتو کارلوس از مارسلو

روبرتو کارلوس به اهمیت بازی‌های تیم ملی فوتبال برزیل اشاره کرد و همین طور به تمجید از جانشین خود یعنی مارسلو در این تیم پرداخت.

به‌ گزارش ایلنا، روبروتو کارلوس که یکی از بهترین‌های فوتبال جهان در پست خود بود، در سال 1992 برای تیم‌ ‌ملی برزیل شروع به بازی و با این تیم قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد. او با 125 بازی ملی در نهایت کفش‌هایش را آویخت. در تاریخ فوتبال برزیل تنها مارکوس کافو توانسته بیش از این بازی برای تیم‌ ‌ملی برزیل بازی کند.

کارلوس درباره اهمیت بازی برای تیم‌ ‌ملی برزیل گفت‌: مردم نمی‌توانند تصور کنند که ما وقتی برای تیم‌ ‌ملی کشورمان بازی می‌کردیم، چه شور و شوقی داشتیم. بازی برای تیم‌ ‌ملی برزیل بالاترین افتخار برای ما بود و همیشه این مسئولیت را روی شانه‌های خودمان احساس می‌کردیم که ما تنها نیستیم و یک کشور پشت ما هست. مردم در خانه نمی‌دانند چه لحظات احساسی را تجربه کردیم وقتی می‌فهمیدیم 200 میلیون برزیلی به ما نگاه می‌کنند، این یک تجربه فوق‌العاده‌ برای من بود.

مارسلو به تازگی دهمین سال حضور در رئال‌ مادرید را تجربه می‌کند و او یکی از چهار کاپیتان رئالی‌ها در کنار سرخیو راموس، کریستیانو رونالدو و په‌په است. مارسلوی 28 ساله تاکنون طی 44 بازی برای برزیل توانسته چهار گل به ثمر برساند و جانشین خوبی برای کارلوس باشد.

مدافع پیشین رئال مادرید با تمجید از جانشین خود در سلسائو و رئال گفت‌: عاشق بازی مارسلو هستم. او بازیکنی است که ذهنیت قوی دارد و به خوبی فشار بازی در رئال‌ مادرید را تحمل می‌کند. او بازی‌های مهمی را با رئال‌ مادرید داشته و علاوه بر این، رهبری و حمایت خوبی در تیم رئال ایجاد کرده است. او مثل یک کاپیتان باتجربه است و با نظم و صلابت خوبی در زمین بازی می‌کند. مارسلو از نظر من بهترین دفاع چپ حال حاضر جهان است. اتفاقی بسیار عجیب برای مارسلو در برزیل رخ داده است، مردم خیلی خوب درک نمی‌کنند که او یک کاپیتان است و بازیکن فیکس رئال مادرید نیز محسوب می‌شود. افتی که او دچارش شده بود، بیشتر مربوط به تیم ملی برزیل بود. در این‌باره در جلسات تمرین، مسابقات تمرینی و سایر اوقات، مورد سوال واقع می‌شوید ولی مارسلو در دنیا شماره بهترین خواهد ماند؛ حتی با وجود اینکه ما مکسول و فیلیپه را داریم. مارسلو متفاوت است، همانطور که کافو و من تفاوت داشتیم.  ما مفهوم مدافعین کناری و کمی وینگر را تغییر دادیم. وقتی بهترین تیم دنیا را انتخاب می‌کنیم، مارسلو همیشه در آن جای خواهد داشت.

کد خبر : ۴۲۶۵۹۳