خبرگزاری کار ایران

دل بوسکه: باید به تصمیم پیکه احترام گذاشته شود

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا به حمایت از جرارد پیکه پرداخت و تاکید کرد باید به تصمیم او احترام گذاشته شود.

به گزارش ایلنا، جرارد پیکه بعد از جام جهانی 2018 روسیه 31 ساله خواهد شد. با وجود این او اعلام کرده است دیگر علاقه‌ای برای ادامه حضورش در ترکیب تیم ملی فوتبال اسپانیا ندارد.

این تصمیم پیکه جنجال زیادی در رسانه‌های اسپانیایی به پا کرده است و بسیار این تصمیم او را بی احترامی به تیم ملی دانستند اما ویسنته دل‌بوسکه نظر دیگری دارد. او به حمایت از مدافع ملی پوش بارسلونا پرداخت و گفت: قبل از اینکه درباره کسی حکم بدهیم، باید خودمان را جای او قرار بدهیم. پیکه در تصمیم خود به آینده‌اش فکر کرده که این عالیست. تصمیم او، شخصی است و باید به آن احترام گذاشت. فکر نمی‌کنم فشاری در این تصمیم او وجود داشته باشد. او آسوده خاطر چنین تصمیمی را گرفته است.

دل‌بوسکه ادامه داد: سر دادن شعارها باعث نشد تا پیکه تسلیم شود و چنین تصمیمی را بگیرد. برخوردی که با او می‌شود عادلانه نیست. با این حال باید بگویم نمی‌توانیم به جنگ دشمنی برویم که توان شکست دادن او را نداریم. خداحافظی پیکه از تیم ملی خطری برای ما به شمار نمی‌آید. از نظر من، رفتن پیکه باعث از دست رفتن آرامش تیم ملی نمی‌شود چراکه به همه بازیکنان به صورت مساوی نگاه می‌کنم. تفاوتی بین کاتالونیایی‌ها با یک بازیکن مادریدی وجود ندارد.

دل بوسکه درباره سرخیو بوسکتس، هافبک تدافعی بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا هم گفت: او برای من همیشه بازیکن تاثیر گذاری بود و توازن خوبی را در خط میانی ایجاد می‌کرد. با وجود آنکه انتقادهای زیادی از این بازیکن می‌شود اما حضور او در کنار ژابی آلونسو در میانه میدان ضروری است.

 

کد خبر : ۴۲۷۲۴۳