خبرگزاری کار ایران

مورینیو: پوگبا می‌تواند برنده توپ طلا شود

سرمربی منچستریونایتد معتقد است که ستاره جوان تیمش به یک بازیکن بزرگ مثل مسی و رونالدو تبدیل خواهد شد و شایسته این است که برنده توپ طلا شود.

به گزارش ایلنا، پوگبا در حال حاضر گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ با دستمزد سالانه 110 میلیون یورو است. او شروع خوبی در یونایتد نداشت ولی رفته رفته در تیم جا افتاد و امیدهای هواداران را زنده کرد. او 4 گل به ثمر رسانده و 3 گل زده و حال مورینیو مدعی شد که او روزی به یکی از بهترین‌های جهان تبدیل می‌شود و برای توپ طلا می‌جنگد.

سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ گفت:چیزی که باید تغییر کند، ذهنیت مردم است زیرا هیچ دروازه بانی تا به حال توپ طلا نبرده و به ندرت یک مدافع توپ طلا کسب کرده است. مالدینی هیچگاه توپ طلا نبرده. حتی هافبک‌ها هم به سادگی نمی‌برند زیرا این عنوان به گلزن‌ها تعلق دارد. مایکل اوون به خاطر گل‌هایش توپ طلا برد. رونالدو و مسی هم گلزنی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: آنها بازیکنان فوق العاده‌ای هستند ولی آمار گلزنی شان بسیار بالاست. فکر می‌کنم تا وقتی نگرش‌ها به این عنوان عوض نشود بردن آن بسیار دشوار خواهد بود. ولی اگر پوگبا به همین روند ادامه دهد، اگر منچستر بهتر و بهتر شود و در اروپا هم خوب کار کند، فکر می‌کنم پل می‌تواند بازیکنی استثنایی شود.

مورینیو در پایان اظهار داشت: پوگبا با آزادی بازی می‌کند. وارد موقعیت‌های خطرناک می‌شود. قدرت شوتزنی بالایی دارد بنابراین می‌تواند از پشت محوطه جریمه گل بزند. روی هوا خوب است بنابراین می‌تواند گل‌هایی مثل بازی با میدلزبورو بزند یا حتی ضربات ایستگاهی. روز شنبه او تقریبا کسی که پشت دروازه بود را کشت ولی ضربه کاشته خوبی زد و می‌تواند به این شکل گل بزند. پنالتی زن خوبی هم هست ولی نیازی نیست زیرا به ما پنالتی نمی‌دهند!

کد خبر : ۴۴۳۸۸۴