خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته فنی شنا:

کمبود بوجه برنامه‌های ما را عقب انداخت/تنها به فکر المپیک نیستیم

فرشاد کرمی بودجه المپیک لندن را در مقایسه با بودجه المپیک ریو قابل مقایسه ندانست و می‌گوید در این شرایط کسب سهمیه تنها یکی از اهداف ماست و حتی اگر از کسب سهمیه باز بمانیم ثبت رکوردها نیز مهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، رییس کمیته‌ فنی شنا با بیان این که وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها سال خوبی از نظر مالی ندارند، اظها‌ر کرد: بودجه‌ای که برای المپیک لندن در نظر گرفته شده بود در مقایسه با بودجه ریو قابل مقایسه نیست، طبیعی است که از کیفیت برنامه‌ها کاسته شود. فدراسیون شنا نیز بودجه قابل توجه ی دریافت نکرده و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد بر‌نامه‌ریزی کرده است.

کرمی در ادامه بیا‌ن‌ کرد: نگرانی فدراسیون این است که چگونه می‌تواند با بودجه‌ای که در اختیار دارد ملی‌پوشان را به مسابقات انتخابی و اردوها اعزام کند. قرار بود ۱۵ فروردین ماه سال جاری یک اردوی خارجی داشته باشیم که محقق نشد و قرار بر این است که ملی‌پوشان جهت آماده سازی ۱۲ خرداد ماه یک اردوی خارجی داشته باشند. حق ملی‌پوشان بسیار بیشتر است و باید شرایط بهتری را داشته باشند مخصوصاً که سال المپیک است و مهم‌تر‌ین رویداد ورزشی برای ورزشکاران و مسئولان را در پیش داریم.

او در خصوص مشکلات خوابگاه و غذای ملی‌پوشان شنا، تصریح کرد: ملی‌پوشان و کادرفنی به دلیل علاقمندی و نزدیکی به استخر در خوابگاه آزادی حضور دارند، آنها می‌توانند در خوابگاه مخصوص المپیک استقرار داشته باشند ، ولی به دلیل مشکلات ترافیک و رفت و آمد و بعد مسافت ترجیح دادند در آزادی بمانند. درباره غذا نیز رستوران آزادی تعطیل شده است و برای ملی‌پوشان از بیرون غذا سفارش می‌دهیم و سعی بر این است که کیفیت را در سطح نرمال حفظ کنیم.

کرمی دغدغه‌ خواب ملی‌پوشان را اغراق عنوان کرد و افزود: به دلیل سال بد مالی که با آن مواجه هستیم هیچ یک از ورزشکاران که خود را برای المپیک ریو آماده می‌کنند شرایط ایده‌آل ندارند. تاثیر این شرایط را نفی نمی‌کنم ، ولی تاثیر مربیان، ملی‌پوشان، انگیزه درونی و تمرینات بسیار بیشتر از تاثیر خواب و غذا است مهم‌تر‌ین عوامل که شرایط تمرینات است در ایران فراهم شده است، کادرفنی بسیار عالی که توانایی خود را قبلاً نشان داده‌اند و ملی‌پوشانی که به موفقیت دست یافته‌اند و انگیزه درونی خود بازیکنان، برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد.

کرمی در ادامه با بیان این که صرفاً هدف فقط کسب سهمیه نیست، ا‌دا‌مه‌ داد: بحث توسعه و رشد رشته ورزشی شنا نیز است و بازیکنان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این اتفاق رخ دهد. مطمئن هستم که بسیار به رکوردهای ورودی B نزدیک هستیم و حتی اگر از کسب سهمیه باز بمانیم ثبت رکوردها نیز مهم است.

او ضمن این که در مجموعه آزادی هیچ یک از ورزشکاران رشته‌ها‌ی دیگر اسکان ندارند، افزود: از خوابگاه کمیته‌ المپیک در مجموعه آزادی تشکر می‌کنم که تلاش کردند ملی‌پوشان محیط نسبتاً آرام و خوبی را داشته باشند و شرایط اقامت بازیکنان و کادرفنی با توجه به تعمیرات فراهم کرده‌اند. با تمام مشکلات سعی بر این است که مردم خوشحال و جامعه شنا راضی باشند.

رییس کمیته‌ فنی شنا درباره فدراسیون بیا‌ن‌ کرد: فدراسیون شنا متولی یک رشته نیست، ولی بودجه یک رشته را در اختیار دارد. پنج رشته مجزا که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. زیر مجموعه یک فدراسیون است، وجه اشتراک آن‌ها تنها در استخر است، ولی این پنج رشته کاملاً متفاوت هستند و پنج کمیته‌ فنی با بر‌نامه‌ریزی جدا و تیم‌های ملی متفاوت در هر رده سنی دارند.

رییس کمیته‌ فنی شنا تمام ارگان‌ها را در موفقیت شنا لازم دانست و اظها‌ر کرد: تمام ارگان‌ها چه از لحاظ فرهنگی، سخت افزاری، نرم افزاری و آموزش و پرورش ، آموزش عالی و خود وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید حمایت‌های مالی لازم را انجام دهند تا فدراسیون نیز بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و رشته شنا موفق شود نه این که یک فدراسیون کوچک که متولی ورزشی قهرمانی تیم‌های ملی است تمام بار فرهنگ سازی و ایجاد توسعه را بر دوش بکشد زیرا این امکان پذیر نیست.

او در ادامه گفت: سعی بر این است که کمک‌هایی از طریق تفاهمنامه با آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته باشیم و از لحاظ بعد فنی و سیاستگذاری تاثیرگذار باشیم. همانطور که شاهد هستید، تیم‌های ملی در دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته است. در حال‌ حاضر نیز اگر همین ۱۵ شناگر را بتوانیم حفظ کنیم و پرورش دهیم و امکانات بهتری فراهم کنیم، جایگاه بسیار بهتری در آسیا خواهیم داشت.

رییس کمیته‌ فنی شنا در پایان گفت: شنا برای سلامت روحی و روانی جامعه لازم است زیرا هزینه‌های درمان و بهداشت را کاهش می دهد و از نظر من فراتر از نگاه ورزش قهرمانی باید به شنا توجه شود.

کد خبر : ۳۶۸۵۹۶