خبرگزاری کار ایران

واترپلوی قهرمانی جوانان آسیا؛ ایران نخستین پیروزی خود را جشن گرفت

تیم واترپلوی جوانان ایران با پیروزی ۱۹ بر ۱۳ مقابل اندونزی میزبان، نخستین پیروزی‌اش را در پنجمین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا جشن گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، تیم واترپلوی جوانان ایران در سومین روز رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف اندونزی، میزبان این دوره از مسابقات رفت.

جوانان ایرانی در تمامی لحظات این دیدار از حریف خود برتر بودند و در پایان با حساب ۱۹ بر ۱۳ حریف را از پیش رو برداشتند.

این نخستین پیروزی واترپلوئیست‌های جوان ایران در پنجمین دوره مسابقات واترپلو  قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا بود. ملی پوشان پیش از این، یک شکست و یک تساوی از دو دیدار قبلی خود مقابل قزاقستان و ژاپن در کارنامه داشتند.

از دیگر نتایج مهم امروز شکست دور از انتظار قزاقستان مقابل ازبکستان بود. ازبک‌ها در این دیدار فوق‌العاده جنگیدند و با حساب ۱۲ بر ۱۱ مدعی عنوان قهرمانی را شکست دادند.

در بازی افتتاحیه روز سوم هم ژاپن در یک دیدار برتر چین را با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ از پیش رو برداشته بود. قضاوت این دیدار را حامد دایی تقی از ایران بر عهده داشت.

تیم ایران در ادمه این رقابت‌ها باید فردا (یکشنبه) مقابل چین به آب بزند و منتظر نتیجه مسابقه قزاقستان و ژاپن باشد.

الکساندر چیریچ، سرمربی تیم‌های ملی، هدایت این تیم را بر عهده دارد. وحید رضایی و مهدی پنام تاش مربیان تیم ملی و رضا فیوضی‌زاده به عنوان دستیار، ترکیب کادر فنی ایران را تشکیل می‌دهند.

امین قویدل، ارشیا الماسی، مهدی یزدان خواه، عرفان لشگری، سید سجاد ساویز، امیرحسین حیدری، علیرضا پورنگ، علیرضا شادپی، امیر حسین رهبر، شایان قاسمی، حسین خالدی تبار، کامران جلیلی و حامد کریمی ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها هستند.

 

کد خبر : ۳۹۳۴۶۵