خبرگزاری کار ایران

واترپلوی جوانان آسیا - اندونزی؛

جوانان ایران با سومی در آسیا جهانی شدند

تیم واترپلو جوانان ایران با ۵ امتیاز در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا سوم شد و جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ روسیه را کسب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، تیم واترپلوی جوانان ایران با پیروزی بر ازبکستان در روز پایانی مسابقات و باتوجه به شکست قزاقستان مقابل چین بر سکوی سوم پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ایستاد.

صبح امروز واترپلوئیست های جوان ایران با حساب ۱۵ بر ۹ ازبکستان را مغلوب کردند. در بازی دوم هم چینی ها در یک مسابقه جذاب و دیدنی ۱۰ بر ۷ قزاقستان را از پیش رو برداشتند.

با این حساب تیم ایران با ۵ امتیاز بالاتر از قزاقستان ۴ امتیازی بر سکوی سوم آسیا ایستاد. ژاپن و چین هم به ترتیب با ۹ و ۸ امتیاز رده‌های اول و دوم را به دست آوردند. ژاپن در آخرین دیدار خود با حساب ۳۷ بر ۱۱ اندونزی میزبان را درهم کوبید تا با اقتدار قهرمان این دوره از مسابقات شود. ژاپنی‌ها همه دیدارهای خود به جز مسابقه با ایران را با پیروزی پشت سر گذاشتند. دیدار ایران و ژاپن درحالی که با برتری بازیکنان کشورمان پیگیری می‌شد در نهایت با نتیجه ۱۲ بر ۱۲ مساوی تمام شده بود.

با این نتایج تیم واترپلو ایران علاوه بر کسب نشان برنز، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ کازان روسیه را هم کسب کرد.

الکساندر چیریچ به عنوان سرمربی، وحید رضایی و مهدی پنام تاش مربی و رضا فیوضی‌زاده به عنوان دستیار ترکیب کادر فنی ایران را در این دوره از مسابقات تشکیل دادند.

امین قویدل، ارشیا الماسی، مهدی یزدان خواه، عرفان لشگری، سید سجاد ساویز، امیرحسین حیدری، علیرضا پورنگ، علیرضا شادپی، امیر حسین رهبر، شایان قاسمی، حسین خالدی تبار، کامران جلیلی و حامد کریمی ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها بودند.

رده بندی نهایی پنجمین دوره مسابقات واترپلو  قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا:

۱- ژاپن- ۹ امتیاز

۲- چین- ۸ امتیاز

۳- ایران- ۵ امتیاز

۴- قزاقستان- ۴ امتیاز

۵- اندونزی- ۲ امتیاز

۶- ازبکستان- ۲امتیاز

 

کد خبر : ۳۹۴۲۲۰