خبرگزاری کار ایران

با تلاش ایران

ووشو به بازیهای 2017 همبستگی کشورهای اسلامی اضافه شد

ورزش ووشو در بازی‌های همبستگی اسلامی 2017 حضور خواهد داشت. این مسابقات در باکو برگزار می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایلنا و به نقل از Inside the games، ورزش ووشو در کشور چین ریشه دارد. این ورزش از برنامه مسابقات همبستگی اسلامی حذف شده بود، اما دوباره به برنامه این مسابقات در سال 2017 اضافه شده است.

تلاش‌های انجمن ووشوی آذربایجان و فدراسیون ووشوی ایران باعث شد که این ورزش دوباره به برنامه مسابقات باز گردد. کمیته ملی المپیک ایران نیز برای این منظور تلاش کرده است.

طبق گزارش فدراسیون جهانی ووشو تلاش این دو فدراسیون باعث اضافه شدن ووشو به مسابقات همبستگی اسلامی شده است.

ووشو در سال‌ 2013 در مسابقات "همبستگی اسلامی" در پالمبانک اندونزی حضور داشت.

ووشو بیست و دومین ورزشی است که حضور آن در بازی‌های دور بعد همبستگی اسلامی تایید شده است. ورزش‌های فو‌تبا‌ل، تنیس و بسکتبال نیز در این مسابقات خواهند بود.

ورزش‌های تیراندازی با کمان، بدمینتون ، شیرجه، اسب سواری، شمشیربازی ، هندبال، کاراته، تنیس روی میز، تکواندو و شنا، والیبال، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی و واترپلو نیز از سال اول برگزاری مسابقات یعنی یازده سال پیش حضور داشتند.

ووشو یکی از 28 رشته ورزشی است که برای اضافه شدن به توکیو 2020 تلاش کرد، اما نتوانست به نتیجه‌ برسد.

در سال 2013 میزبانی بازی‌های همبستگی اسلامی سال 2017 به باکو داده شد. از سال 2005 که این بازی‌ها در مکه شروع شد تا به حال دو بار این مسابقات برگزار شده است.

در سال 2009 نیز قرار بود مسابقات در تهران برگزار شود، اما به دلیل اختلاف ایران با کشور عربی درباره نام "خلیج فارس" و لوگوی بازی‌ها، این مسابقات برگزار نشد.

ورزشکاران 57 کشور اسلامی از آسیا، آفریقا، اروپا قرار است که در باکو حضور پیدا کنند. باکو در سال 2015 نیز میزبان بازی‌های اروپایی بود.

 

کد خبر : ۳۴۱۶۷۵