خبرگزاری کار ایران

نماینده بوکس ایران در المپیک بارسلونا:

ورزش بوکس راکد مانده است

شیری می‌گوید: برای شکوفایی بوکس زحمات بسیاری کشیده شد ولی به دلیل اینکه حمایتی صورت نگرفت این زحمات بی نتیجه ماند.

مرتضی شیری، قهرمان اسبق تیم ملی بوکس و نماینده کاروان ورزشی ایران در المپیک 1992 بارسلونا در خصوص وضعیت بوکس ایران که سال‌هاست راکد مانده است به خبرنگار ورزشی ایلنا می گوید: ما زمانی که در اردوهای المپیک بارسلونا حضور داشتیم امکانات بسیار محدودی در اختیار ما قرار داده بودند. حتی ما چیزی به نام آنالایز نداشتیم تا با حریفان خودمان آشنا شویم و چون تاکنون در مسابقات جهانی و المپیک شرکت نکرده بودیم دچار مشکلات ابتدایی شدیم. حتی کسی نبود که به ما تاکید کند باید سر وقت سوار اتوبوس شویم و به طرف محل برگزاری مسابقات برویم!

او ادامه می‌دهد: برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در مسابقات المپیک حمایت آنچنانی از ما نشد در واقع نظر مسئولان وقت ورزش ایران این بود که ما تنها به صورت تشریفاتی در مسابقات المپیک شرکت کنیم و برنامه‌ای برای کسب مدال وجود نداشت. متاسفانه همین بی‌توجهی به ورزش بوکس تا به امروز ادامه دارد.  تنها چند ماه مانده به شروع المپیک کمبودهای احسان روزبهانی را مد نظر قرار می‌دهند. شاید در دو ماه مانده به المپیک امکانات لازم را در اختیارش قرار دهند. متاسفانه همیشه بوکس را به عنوان ورزش حاشیه‌ای نگاه می‌کنند.

قهرمان اسبق بوکس آسیا خاطرنشان می‌کند: ورزش بوکس در سایر کشورها به دلیل علاقه جوانان و عموم مردم بسیار جدی گرفته می‌شود و برای رسیدن یک قهرمان به مدال المپیک استعدادیابی می‌شود و هزینه‌های بسیاری صرف می‌کنند. اما ما در ایران حتی بودجه آن را نداریم که تیم ملی  B داشته باشیم و تنها توان این را داریم که در سال بودجه چند سفر خارجی را تهیه کنیم. این موضوع که چرا ورزش بوکس را نادیده می‌گیرند برای همه جای سوال است. همواره ورزشکاران این رشته جزو پردرآمدترین ورزشکاران هستند ولی ما از این بازار پر درآمد چه سهمی داریم؟

شیری می‌گوید: شاید وقتی من آن سال‌ها به آینده بوکس ایران فکر می‌کردم چنین وضعیتی را تصور نمی‌کردم که حتی تعداد سهمیه‌های ما هم در المپیک کمتر از آن زمان باشد. ناطق نوری به سختی چرخ فدراسیون بوکس را می چرخاند و مطمئنم هیچکس جز جامعه بوکس نمی‌داند چه فشاری را متحمل می‌شود و تنها دلیلش این است که بوکس را نادیده گرفتند. برای شکوفایی ورزش بوکس زحمات بسیاری کشیده شده ولی به دلیل این که حمایت آنچنانی صورت نمی‌گیرد بی نتیجه می‌ماند.

 

 

کد خبر : ۳۸۰۲۴۹